בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פארק לזכר הלוחמים נחנך בהר חברון

פארק הל"ב נחנך בטקס חגיגי בישוב סנסנה. בתוך כך, ח"כ אלי כהן מ'כולנו' סייר בהר חברון והבטיח לסייע בפיתוח ההתיישבות

  • יח"צ
  • ג' אדר ב תשע"ו - 22:12 13/03/2016
גודל: א א א
הפארק (דוברות הר חברון)
הפארק (דוברות הר חברון)

בישוב סנסנה שבהר חברון, נחנך הערב (ראשון) בטקס חגיגי פארק הל"ב, לזכרם של שלושת חללי חטיבת גבעתי במהלך מבצע 'צוק איתן' בניה שראל, הדר גולדין וליאל גדעוני הי"ד.

תנועת 'אור' אשר יזמה את הפרויקט החלה את החיבור עם שמחה גולדין אביו של הדר במהלך השבעה והמשיכה עם אביו של מפקד פלוגת הסיור סרן בניה שראל, המשמש מהנדס בפרויקטים רבים במועצה ותכנן בתים ביישוב סנסנה. לאונרדו פרקש שהתחבר לפרויקט תרם חצי מהסכום והיתר מומן בידי המועצה והיישוב. הפארק שמשתרע על כדונם אדמה משלים את הטיילת שכבר קיימת ביישוב.

ראש המועצה יוחאי דמרי בטקס חנוכת הפארק, היום (דוברות הר חברון)

המתחם נקרא הל"ב (הדר, ליאל, בניה) ומשמש פארק מוטורי לרכיבת אופנים בשטח הבנוי בצורת ארץ ישראל, המטרה הייתה לייצר מקום חווייתי עם אלמנט ערכי חינוכי. בטקס הסרת הלוט נטלו חלק ונשאו דברים משפחות החללים, ד"ר שמחה גולדין, שלום שראל ואחיו של ליאל - ציון גדעוני, התורם לאונרדו פרקש, מנכ"ל תנועת ההתיישבות 'אור' רוני פלמר, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, יושב ראש מזכירות סנסנה ותושבים רבים.

נציגי המשפחות הודו לתורמים. לדבריהם זהו מפעל הנצחה ייחודי, ערכי ומהנה שיעביר בצורה טובה את רוח הבנים לתושבי סנסנה ולשאר תושבי הנגב הצפוני. "הנגב הצפוני מצוי בשנים האחרונות בתהליך מואץ של בניה ופיתוח", אמר יוחאי דמרי במהלך הטקס. "שותפים לו רבים, ביניהם תנועת 'אור' וגם אנחנו כמועצה, גם כאן חברנו יחד לבניית פארק הל"ב, אשר יהיה מרכז פועם של חיים ההולכים ומתהווים לאחר שנים שהאזור נותר צחיח. הנצחת הבנים הקדושים שמסרו את נפשם למעננו תהיה בלב העשיה הציונית פה בנגב. זוהי זכות עצומה שילדנו יגדלו לאור מורשתם".

(דוברות הר חברון)

בתוך כך, חבר הכנסת אלי כהן ממפלגת 'כולנו' ביקר היום במועצה האזורית הר חברון יחד עם ראש המועצה דמרי. במהלך הסיור ביקרו באתר המורשת הלאומי בסוסיא ובתצפית ממצפה יאיר השקיפו על שטח אש 918 שבשנים האחרונות פלשו לתחומו משפחות ערביות מהכפר יאטה, מה שגרר את המדינה להליך משפטי של למעלה מעשור בניסיון לפנותם ולהחזיר את האימונים שהופסקו מאז.

"שמחתי לגלות אזור מעניין וללמוד דברים חדשים", אמר כהן בסיום הסיור. "בסיור נחשפתי לתכנית האסטרטגית שמלווה את עבודת המועצה, יש בה גישה נכונה של פיתוח מעטפת עירונית לצד הרחבת ההתיישבות - מסחר, תעסוקה, ומוקדי שירות".

ח"כ אלי כהן בסיור ביישובי הר חברון, היום (דוברות הר חברון)

"בשבוע האחרון נכחתי כחבר שדולת ארץ ישראל בכנסת באחד הכינוסים החשובים של השדולה אשר יניע תהליך לחידוש הבניה בגושי ההתיישבות. גם בהר חברון תוכניות בניה רבות המעוכבות בשל ההקפאה, עם חידושה של הבניה במעלה אדומים נשוב גם לבנות בגוש היישובים בהר חברון - יש על כך קונצנזוס רחב בעם. "בעיני, להר חברון חשיבות רבה בשל ההיסטוריה היהודית הגלומה במקום, הבטחתי לסייע ולדחוף בכל עניין שתחת אחריותי על מנת להמשיך את הצמיחה והפיתוח של האזור הנפלא הזה", סיים כהן.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד