בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הצעה: ז' בחשוון - יום העלייה

וועדת העלייה והקליטה אישרה את הצעת החוק לקריאה ראשונה

  • יח"צ
  • י"א אדר ב תשע"ו - 19:53 21/03/2016
גודל: א א א

ועדת העלייה והקליטה, אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה הצעת חוק בתמיכת הממשלה, לקביעת יום לציון העלייה לארץ. היום יצוין בטקסים, מערכי שיעור ואירועים בבית הנשיא, במערכת החינוך, ביחידות צה"ל והמשטרה, בישיבת הממשלה, במליאת הכנסת ובוועדת העלייה.

יוזמי הצעות החוק הפרטיות שמוזגו להצעת החוק שאושרה, היו חברי הכנסת אברהם נגוסה ומיקי זוהר (הליכוד) ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו). נגוסה ציין כי "מהותה של מדינת ישראל – היא הקשר בין העם היהודי לארצו, והם החתן והכלה בחתונה הזו. שיבתו של העם היהודי לארצו - היא מהות קיומה של ישראל".

התאריך ז' במרחשוון, שנקבע בגלל הסמיכות לשבת בה קוראים בתורה את פרשת "לך לך" ועלייתו של אברהם אבינו לארץ, לא התקבל בקלות. ח"כ מיקי זוהר ביקש לקבוע את י' בניסן, המוזכר בספר יהושע כיום כניסת בני ישראל לארץ, עם יציאתם ממצרים. לדבריו, "לתאריך הזה יש מסר ומשמעות של שורשיות. הסכמתי לז' במרחשוון בגלל שבניסן יש פגרת כנסת ובתי הספר. הצעתו של זוהר כי בבית הנשיא לבדו – יצוין היום דווקא בי' בניסן – לא התקבלה. זוהר תקף את ח"כ סופה לנדבר (ישראל ביתנו) ואמר כי התנגדותה ל-י' בניסן נובעת מהקו האנטי-דתי אותו מוביל אביגדור ליברמן.

יונתן יאבור, עולה מבריטניה, טען כי "חגגנו בארץ, בארצות אירופה ובארה"ב את העליה בי' בניסן. בשנה שעברה התקיים האירוע בבית בן גוריון, והשנה בהיכל העצמאות".

ראובן שלום, ההסתדרות הציונית השיב כי "הקהילות בעולם מציינות את העליה לארץ בפרשת 'לך לך' ולכן התאריך של ז' במרחשוון הוא מתאים".

עו"ד חנן ארליך, ממחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים ציין כי "אנו מתנגדים גם לאזכור של עמותות או ארגונים אלא לאפשר לשר, באמירה כוללנית, את הפעילויות עמן הוא יארגן את אזכור היום".

בתום הדיון בירך יו"ר הועדה נגוסה על העלייה אמש של 19 יהודים מתימן, אך ציין כי הוא דורש מהסוכנות היהודית לפעול גם לממש את העלייה מאתיופיה שכנתה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד