בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אחינו ששבו הביתה אחרי גלות ארוכה"

בכנסת דנו היום בסיוע לעולים מתימן, באופן שיאפשר להם לרכוש דירות ולהתקבע בארץ

  • כ"ז אדר ב תשע"ו - 15:46 06/04/2016
גודל: א א א
העולים התימנים עם ראש הממשלה נתניהו (חיים צח לע'מ)
העולים התימנים עם ראש הממשלה נתניהו (חיים צח לע'מ)

וועדת העלייה והקליטה דנה היום (רביעי) בקליטתם של עולי תימן. העולים ביקשו הכוונה ברכישת דירה, ייעוץ והדרכה בהכרת המערכת הבנקאית, חוזים ומשכנתאות, וקבלו כי חלק מהמענקים לרכישת דירה – אינם מספיקים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) קרא לבחון מחדש את גובה המשכנתאות ומענקי רכישת הדירה לעולים, וכן את שכר הדירה במרכזי הקליטה. לדבריו, "העולים החדשים הם אחינו ששבו הביתה לאחר גלות ארוכה", ובירך את פעילי הסוכנות היהודית שפעלו תוך סיכון-חיים להצלת ולהעלאת יהודי תימן, ומתח ביקורת על נציג האוצר שנעדר מהדיון.

סגן שר הפנים, משולם נהרי, הדגיש כי "קליטה רוחנית וחברתית חשובה ביותר כדי להתגבר על פערי שפה, תרבות, רווחה וחינוך. הוקצה לכך תקציב נרחב, ונמשיך לפעול להוצאת העולים ממרכזי הקליטה לדיור קבע". לדבריו, הדיור הציבורי איננו מתאים לאופיים של יהודי תימן.

נציג העולים, שהגיע לפני ימים אחדים, הרב סלימן דהרי, הודה למדינת ישראל ולסוכנות היהודית על מבצע העליה, וביקש להבטיח קליטה מהירה, ואילו יו"ר מורשת גאולת יהדות תימן, אפרים נהרי, הודה לסגן השר איוב קרא על כינוס הוועדה וליו"ר הסוכנות נתן שרנסקי ושר הקליטה זאב אלקין – על דאגתם להעלאת קרובי-משפחתם.

מנכ"ל משרד הקליטה, חביב קצב ציין כי "דאגנו לתת לעולי-תימן ניקוד זכאות מלא והם השוו לעולי אתיופיה, במענק סיוע במרכזי הקליטה ומענקים לרכישת דירה, סיוע וליווי לצעירים-מתגייסים, מטפלים בכל משפחה בליווי אישי, ואנו עובדים בשיתוף פעולה עם הסוכנות ומשרדי האוצר והשיכון, ואף ניתן להם עדיפות בקבלת דיור ציבורי".

ג'וש שוורץ, מזכ"ל הסוכנות היהודית, הוסיף כי מאות אלפי עולים שנמלטו ממדינות ערב, איבדו שם רכוש רב, בית וחסכונות – ולא קיבלו על כך כל פיצוי ממדינותיהם. לדבריו, כל עולה במרכז קליטה משלם שכר דירה נמוך, הכולל את כל שירותי המרכז כעובדים סוציאליים, סיוע במציאת עבודה, לימודי עברית, תרבות ופעילות פנאי. שוורץ הבטיח כי בתוך חודש ימונה רכז לליווי עולי תימן. ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הדגיש כי "המדינה חייבת 'לפתוח דל"ת – דיור, לימודים ותעסוקה לכל העולים מארצות המצוקה, בכדי לאפשר את קליטתם בארץ, ולהשוות את זכאותם לעולי אתיופיה", ואילו שאול מוצפי, נציג משרד השיכון, הבטיח לעולי תימן השתתפות מוגדלת בסיוע בשכר דירה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד