בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מטה עמונה: "לא יקנו אותנו בכסף"

זאת, בתגובה לפרסומים על כוונות להקמת ישוב חלופי לתושבי עמונה בגוש שילה בידי משרד הביטחון ותנועת 'אמנה'

  • ל' ניסן תשע"ו - 13:46 08/05/2016
גודל: א א א
עמונה (צוריאל כהן ארזי, TPS)
עמונה (צוריאל כהן ארזי, TPS)

בעיתון הארץ פורסם בשבת האחרונה על דבר הקמתו המתוכננת של ישוב חדש בגבעות הישוב שילה. לפי האמור בכתבה, הישוב החדש מיועד לתושבי הישוב עמונה הנתון בסכנת הריסה לאחר שיתפנו.

עוד נאמר בכתבה, כי הגופים שמעורים בהקמת הישוב הם תנועת 'אמנה' ומשרד הביטחון הפועלים יחדיו להקמת הישוב, בו יוצבו כמאה ושלושים יחידות דיור. בכתבה צוין, כי על אף שמספר המשפחות בעמונה עומד על כ-40 יוקמו במקום פי שלוש יחידות דיור. לדברי 'הארץ' 90 היחידות הנותרות על גב משפחות עמונה יהיו שייכות לתנועת 'אמנה'.

ממטה עמונה נמסר בתגובה לכתבה, עם צאת השבת: "זמביש לא מייצג אותנו. הבהרנו והדגשנו עשרות פעמים ל'אמנה', לראשיה, למשרד הביטחון ולאחרים - אנחנו לא מתפנים. לא יקנו אותנו בכסף ולא בנדל"ן" נאמר בתגובה.

עד לסוף חודש כסלו בשנה הבאה צפויה מדינת ישראל להרוס את כל המבנים בעמונה, זאת לאור פסיקת בג"ץ.

"אנחנו מברכים על הקמת כל יישוב חדש בארץ ישראל וביהודה ושומרון אך שיהיה ברור לכולם: זה לא עבורנו ולא על חשבוננו הוסיפו בתגובה. "זו הזדמנות לומר בצורה ברורה לכל מי שמנסה לסחור בנו מאחורי גבנו: אנחנו לא בעניין. אנחנו לא חיילי פלסטיק של אף אחד. אנחנו כאן כדי להישאר עד הסוף, וליצור מציאות חדשה: עברו הימים בהם הורסים ישובים בארץ ישראל ומגרשים יהודים מביתם".

"אנחנו מתנגדים למהלך הציני של העברת עמונה למקום אחר, ונעשה הכל כדי להכשילו.בחודשים האחרונים חלה התקדמות מהותית ביותר בדרך להסדרת עמונה. חבל שדווקא עכשיו יורים לנו בגב.
אנחנו קוראים לראשי ההתיישבות להתנגד למהלך של 'אמנה' ולהצטרף למאמצים של נבחרי הציבור לקדם פתרון להסדרת עמונה במקומה, פתרון שיביא תרופה לאלפי בתים נוספים ביו"ש".

"הציבור לכל גווניו מאס בהתנהלות של קומבינות. בעמונה זה ייגמר. עמונה כבר הוכיחה שהיא לא בקטע, ואם צריך נוכיח זאת פעם נוספת. הפתרון היחיד הוא להסדיר את עמונה. לא תהיה התנתקות שניה. הפעם ננצח. אנחנו קוראים לציבור לעמוד לצידינו בשעתינו הקשה, להתפקד לידידי עמונה ויחד איתנו לעמוד חוצץ נגד כל ניסיון לשבור את רוחנו ולנתק את עמונה ממקומה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד