בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השב"כ מנסה לגייס סוכנים בהתיישבות

שוב נחשף ניסיון גיוס מתיישב במטרה שיפעל לטובת השב"כ נגד חבריו

  • ט"ו אייר תשע"ו - 22:05 23/05/2016
גודל: א א א
נוער הגבעות. אילוסטרציה (יהודה פרל)
נוער הגבעות. אילוסטרציה (יהודה פרל)

פעילות השב"כ כנגד יהודים כללה מאז ומעולם נסיונות לגיוס סוכנים מקרב ציבור המתיישבים. הנסיונות הללו הן לא נחלת העבר ומדי פעם חוזרים על עצמם.

מ', גבר צעיר מקרית ארבע, מספר על נסיון של השב"כ לגייס אותו כסוכן בשבוע שעבר. "ביום רביעי שעבר התקשרו אלי ממספר חסום, אמרו שזה משטרה ו'אנחנו רוצים שתבוא בשביל לשאול אותך כמה שאלות'. אמרתי להם שאין לי בעיה וקבענו להיפגש בתחנת המשטרה בגוש עציון.

הגעתי, עשו עלי חיפוש רציני, בדקו לי אפילו את האבזם של החגורה ואז הגיע אלי 'גדי' מהשב"כ, שאל אותי כל מיני דברים על החיים. ממש שיחה ידידותית: איפה אני לומד, משפחה, ילדים וכאלה, ואז הוא שאל אותי אם אני יכול לעזור להם בכמה דברים".

בשלב זה הבין מ' כי לא מדובר בשיחה תמימה כפי שניסה איש השב"כ להציג. "הוא אמר לי 'שמע, אתה מסתובב הרבה בצירים, אולי תוכל לעזור לנו לראות את המצב הבטחוני וכאלה'. כל השיחה הייתה ממש בנחת לא מלחיצה בכלל לא מחייבת כעבור כמה זמן של דיבור בינינו הוא שאל אותי אם אני רוצה להיפגש אתו במקום יותר נורמאלי, יותר מסודר, מסעדה או איזה בית קפה או משהו כזה. הודעתי לו שאיני מעוניין אז הוא אמר לי שאין לי ממה לפחד וזה בסדר, הוא לא יספר לאף אחד. הוא רק רוצה לדבר איתי וכמובן שגם לי אסור לספר על זה לאף אחד 'כדי שאנשים לא יגידו לך שקרים על השב"כ שהם מסוכנים וכו', אנחנו רק רוצים להכיר אותך קצת'. אמרתי לו שאיני מעוניין ויצאתי מהפגישה".

עם צאתו מהפגישה עם 'גדי' החליט מ' להפיץ את הסיפור הזה בין כל מכריו. לטענתו, הדרך היעילה ביותר להלחם בתופעה הזו של נסיון גיוס סוכנים למחלקה היהודית בשב"כ היא פרסום עוד ועוד סיפורים כאלה.

מדוע החלטת לא לשתף איתו פעולה?

"מה לי ולהם?! לא רוצה להתעסק איתם. שמעתי מה הם עושים לנערים, על כל העינויים וההרחקות ואני גם מכיר את החבר'ה שהשב"כ מתעסק איתם, אני יודע שהם חבר'ה טובים ומה השב"כ עושה איתם זה ממש לא בסדר".

מה אתה מציע לאחרים שמגיעים לסיטואציה דומה?

"שיפרסמו מיד על כל הפגישה ועל מה שהיה בה. לא להאמין למילה שלהם שהם גם כן רוצים להיות חברים ורק להכיר אותך ולעזור לך".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד