בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מעלה אדומים תחילה

שדולת ארץ ישראל מתחייבת לקדם חוק להחלת הריבונות הישראלית במעלה אדומים. 'נשים בירוק': "צעד ראשון בדרך אל המהלך השלם"

  • כ"ג אייר תשע"ו - 10:30 31/05/2016
גודל: א א א
מעלה אדומים (ויקפדיה)
מעלה אדומים (ויקפדיה)

בתנועת 'נשים בירוק' מברכים על הודעת ראשי שדולת ארץ ישראל, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש, ולפיה בכוונתה לפעול במושב הכנסת הנוכחי להחלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון.

ראשי התנועה המקדמת את קמפיין החלת הריבונות בשנים האחרונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, מציינות כי החלת הריבונות במעלה אדומים, מהלך הזוכה לתמיכה גורפת של 78 אחוזים מאזרחי ישראל, הוא צעד ראשון בדרך אל המהלך השלם של החלת ריבונות ישראל על כל יהודה ושומרון.

עוד מציינים בתנועה כי בגיליון הבא של כתב העת 'ריבונות' נשאל יו"ר שדולת ארץ ישראל חבר הכנסת יואב קיש על קידום מהלך הריבונות והשיב: "אנחנו מאוד מאוד פעילים בנושא הזה. אנחנו מתמודדים עם בעיות רבות ובעיית הריבונות היא אחד הנושאים המהותיים שאנחנו דוחפים אותם קדימה. אנחנו מתמודדים גם עם נושא הקפאת הבנייה וצמצום הבנייה ביהודה ושומרון. אנחנו כעת במאבק לחידוש הבנייה במעלה אדומים, אנחנו ממש עכשיו בהליך תכנון צעדינו בנושא הריבונות, זה נמצא בפוקוס מרכזי של השדולה ואנחנו בוחנים איך נתקוף את הנושא בקדנציה הקרובה".

קיש הסביר כי בשנה הראשונה לפעילותה של השדולה היה צורך בתקופת התארגנות ואיחוד שורות על מנת לזהות את מפת התמיכה וההתנגדות בזירה הפוליטית, "אבל במושב הבא תשמע בשורות טובות בנושא הזה", הבטיח, וכעת מתברר כי הצעד הראשון והמבורך בו נוקטת השדולה בעניין החלת הריבונות במעלה אדומים הוא בשורתה הטובה הראשונה של השדולה בעניין זה.

| תמיכה נרחבת במהלך גם במחיר מתקפה מדינית נגד ישראל

מוקדם יותר, הודיעו ראשי השדולה למען ארץ ישראל בכנסת כי בכוונתם לפעול למען 'חוק מעלה אדומים' במושב הכנסת הקרוב. כבסיס לפעילותם פרסמו חברי השדולה סקר שנערך על ידי מכון 'מדגם' בהנהלת מנו גבע וד"ר מינה צמח עולה תמונה ברורה כי רוב גדול מאוד בציבור הישראלי מימין ומשמאל תומך בהחלת הריבונות הישראלית בעיר מעלה אדומים.

סמוטריץ' בחברון (היישוב היהודי בחברון)

מממצאי הסקר עולה כי כ 78% מהאוכלוסייה היהודית משוכנעים כי על ישראל להחיל את ריבונותה במעלה אדומים גם ללא הסכם עם הפלשתינים - כפי שהחילה בחוק את ריבונותה על רמת הגולן.

יותר מ 70% סבורים כי יש להחיל את הריבונות במעלה אדומים גם אם ישראל תאלץ לשלם מחיר מדיני משמעותי ותספוג תגובה בינלאומית חריפה.

כ88% מהאוכלוסייה היהודית בישראל מסכימים כי לתושבי מעלה אדומים מגיעות אותן זכויות שיש לכל אזרח אחר במדינת ישראל ולכן יש להחיל במעלה אדומים את החוק הישראלי במלואו.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר על תוצאות הסקר: "הגענו כדי למשול ואנחנו פה כדי להשפיע. לקדם את הריבונות ביהודה ושומרון זו אחת המטרות לשמן הגעתי לכנסת ובינתיים, מעלה אדומים תחילה!".

| "סנונית ראשונה של שפיות"

ראש מועצת הר חברון ברך על הודעת השדולה: "שמחתי לשמוע על פעולתם של חברי הכנסת של שדולת ארץ ישראל בעניין הריבונות במעלה אדומים. סנונית ראשונה להחזרת השפיות בארצנו בעניין אקוטי וחשוב זה".

"יש כאן הזדמנות עצומה הנתמכת ע"י 78 אחוז בישראל וע"י רוב של חברי הכנסת לפחות לפי הצהרתם ערב הבחירות, להחיל את החוק הישראלי על התושבים היהודים בשטחי יהודה ושומרון. חמישים שנה לאחר חזרתנו לערי יהודה ושומרון נשיל מעצמנו את עלבון הכיבוש ונאמר בחוק ובעמידה זקופה כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל וכי חזרנו לביתנו ולא לקחנו בתי זרים".

"אין לי ספק כי לאחר החזרת הריבונות למעלה אדומים ייפתח הפתח לריבונות בגוש עציון קרית ארבע הר חברון בנימין ושומרון. הזדמנות פז שאל לנו להחמיץ"

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד