בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נדחתה העתירה נגד ריקוד הדגלים

השופטים הורו על עזיבת הצועדים היהודים את רחוב הגיא עד לשעה 19:00. מפקד מחוז ירושלים העריך כי פעילי שמאל יבצעו פרובוקציות בשולי הצעדה. עו"ד ארבוס: "מדובר בעתירה פוליטית שלא מתבססת על עובדות"

  • כ"ח אייר תשע"ו - 11:35 05/06/2016
גודל: א א א
(בני דוד)
(בני דוד)

הרכב של שלושה שופטי בג"ץ דחה הבוקר (א') עתירה של ארגון השמאל הקיצוני 'עיר עמים' נגד צעדת ריקוד הדגלים שצפויה להתקיים אחר הצהריים בירושלים בהשתתפות רבבות.

יחד עם זאת הורו השופטים על הקדמת הצעדה ברבע שעה ועזיבת אחרון הצועדים היהודים את רחוב הגיא עד לשעה 19:00.

מעמותת 'עם כלביא' המארגנת את האירוע נמסר בתגובה: "ב"ה גם השנה נצעד ביום ירושלים לעיר העתיקה מכל עבריה ונאחד אותה עם דגלי ישראל. יחד עם זאת ההחלטה להפוך את רחוב הגיא לנקי מיהודים ארבעים דקות לפני שבכלל נדע אם הרמדאן המוסלמי מתחיל, היא מקוממת. בג"ץ קבע שהרמדאן חשוב יותר מיום ירושלים והתוצאה המעשית והכואבת של ההחלטה היא מניעה מאלפי צועדים לעבור דרך שער שכם. אנו קוראים לציבור להמשיך במסורת ולבוא להביע את אהבתו לירושלים ביום חגה. אנו מבקשים מהציבור להישמע להוראות הסדרנים והמשטרה".

עורכי הדין נתי רום ואריה ארבוס המייצגים את ארגון עם כלביא בעתירה מסרו בתגובה: "אנו שמחים שביהמ"ש לא נעתר לבקשה לשנות את מסלול הצעדה של ריקוד הדגלים. ריקוד הדגלים הוא אירוע מרגש של מסורת בת 27 שנים בה חוגגים רבבות את יום חגה של ירושלים. אנו מצרים שישנן תנועות שמאל שממומנות ברובן בידי הקרן החדשה לישראל והאיחוד האירופי, אשר מנצלות כל אפשרות על מנת לפגוע בירושלים המאוחדת ובאירוע ריקוד הדגלים שמאחד את כל קצוות העם. מקומן של העתירות האלו אינו בבית המשפט אלא בקלפי ואנו מקווים שהמשטרה תרחיק מהצועדים את פעילי השמאל המבקשים לייצר פרובוקציות באירוע".

מפקד מחוז ירושלים אמר כי המשטרה נערכת לקיומן של פרובוקציות מצד פעילי שמאל קיצוני.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד