בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בליכוד תוקפים: בנט מאיים על הממשלה

הדברים באים על רקע דבריו אמש בטקס יום ירושלים בישיבת מרכז הרב

  • כ"ט אייר תשע"ו - 08:40 06/06/2016
גודל: א א א
נתניהו בישיבת מרכז הרב אמש (עמוס בן גרשום לעמ)
נתניהו בישיבת מרכז הרב אמש (עמוס בן גרשום לעמ)

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) שיגר אמש (א') עקיצה נגד ראש הממשלה בדברים שנשא בעצרת לכבוד יום ירושלים בישיבת 'מרכז הרב'. בנט אמר ש"אי אפשר להיות בעד ארץ ישראל בעברית ולהקים את 'פלסטין' באנגלית", כשהוא רומז לראש הממשלה נתניהו שחזר באחרונה שוב ושוב על מחוייבותו ל"פיתרון שתי המדינות".

בנט הוסיף: "הגיע הזמן לומר בקול ברור: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. בעברית, באנגלית, ברוסית ובצרפתית, בקיץ, בחורף, כשיש בחירות וכשאין בחירות. למה? כי העולם מקשיב לנו. לכל מילה שלנו. העולם מזהה חולשה, כמו שהוא מזהה עוצמה. העולם מזהה ומריח מתי איננו בטוחים בזכותנו על הארץ, ומסתער עלינו בחמת חרמות".

בכירים בליכוד תקפו הבוקר את השר בנט ואמרו כי הוא מאיים על שלימות הממשלה וכי דווקא הוא, הגורם הימני ביותר בקואליציה, עלול להוביל לפירוקה של ממשלת הימין. לדברי הגורמים, בנט מתנהג בצביעות שכן הוא עצמו ישב בעבר בממשלה בה שרת המשפטים, ציפי לבני, ניהלה משא ומתן רשמי מול יו"ר "הרשות הפלסטינית" אבו מאזן כשהמצע לשיחות הוא "פיתרון שתי המדינות".

גם ראש ישיבת 'מרכז הרב', הרב יעקב שפירא, שנשא נאום בפני ראש הממשלה, התייחס לסוגיה ואמר "כשאנו אומרים'שניים מי יודע' אנחנו מתכוונים לשני לוחות הברית ולא ל'שתי מדינות לשני עמים'. כולנו בעד ארץ ישראל לעם ישראל, ואת השאר אפשר לחלק לכל עמים האחרים".

ראש הממשלה נתניהו בחר דווקא לדבר בשבח "חופש הדת" שמונהג בירושלים: "ירושלים הרבה שמות לה, ובתוכה שלם ושלום. עד שירושלים לא הגיעה לריבונות ישראל, לא היה שלום לדתות. תמיד נושל מישהו. ורק כשאנחנו, תחת ריבונות ישראל, רק כשאנחנו שומרים על העיר, יש בה חופש לכל הדתות - זה לא היה לפני כן. אנחנו מחפשים שלום, גם אני מחפש שלום, אינני מבקש לנשל אדם, אבל לא ינשלו אותנו מעירנו ולא ינשלו אותנו מארצנו. לא ננשל אנשים מביתם ולא ינשלו אותנו מביתנו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד