בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כמה ערבים חיים ביו"ש? אף אחד לא יודע

דיון סוער התקיים היום בכנסת. חה"כ יוגב: "מציגים לציבור נתונים שקריים"

  • א' סיון תשע"ו - 17:10 07/06/2016
גודל: א א א
(הלל מאיר TPS)
(הלל מאיר TPS)

חבר הכנסת מוטי יוגב תקף היום במילים חריפות את נציגי המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים בדיון שהתקיים בנוגע למצב הדמוגרפי ביהודה ובשומרון.

יוגב, אשר משמש כיו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בוועדת החוץ והביטחון, טען שמתאם פעולות הממשלה בשטחים מציג נתונים המסתמכים על הרישום שמתבצע בידי "הרשות הפלסטינית" ואשר בינו ובין הערכות מכוני מחקר ישראליים יש פערים עצומים. בעוד שהרישומים של "הרשות" מדברים על כשלושה מליון ערבים "פלסטינאים" המתגוררים ביו"ש, מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות מלמדים שמדובר על כשני מליון.

סגן אלוף אייל זאבי מהמנהל האזרחי, שנכח בדיון, טען שהמנהל אינו מקיים מרשם מטעמו ועל פי החלטות הסכמי אוסלו מרשם האוכלוסין של ערביי יו"ש מתבצע על ידי "הרושת הפלסטינית" ולא על ידי מדינת ישראל. משכך, טען זאבי, המנהל והגופים האחרים מסתמכים על המרשם של "הרשות".

יוגב טען מנגד שלא ייתכן שהמנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אינם מעמתים את הנתונים שמתקבלים מ"הרשות" אל מול הנתונים שמציגים מכוני המחקר המתעסקים בתחום. "אתם נותנים נתונים שקריים, מתאם פעולות הממשלה בשטחים מציג נתונים שקריים, והתקשורת מציגה בעקבות כך נתונים שקריים וזה חמור", נזף חבר הכנסת יוגב בזאבי.

פרופסור יורם אטינגר המקיים מזה שנים מחקרים בתחום טען שבעשרים השנים האחרונות גדל הפער בין הנתונים המוצגים על ידי "הרשות הפלסטינית" לבין אלו המוצגים בידי המכונים הישראליים השונים לכ-30%, בעוד שבסביבות שנת תשנ"ז הפער עמד על כ-3% בלבד.

שאלה מרכזית שלא הוצגו עליה נתונים ברורים היא מספר הערבים ביו"ש שעזבו את שטחי הארץ בעשור האחרון. ההערכה היא שמדובר על מאות אלפי איש.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד