בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יתכן וכל הפעולה של השוטרים מקורה בחטא"

ביהמ"ש האריך ביממה את מעצרם של תושב גבעת גל בן 37 ובחור ישיבה נוסף שנעצרו הלילה במהלך ההרס האלים. צו הריסה לא הוצג לבית המשפט. עו"ד שושן: "יתכן וכל הפעולה של השוטרים מקורה בחטא"

  • יח"צ
  • ח' סיון תשע"ו - 16:55 14/06/2016
גודל: א א א

שופט בית משפט השלום בירושלים שאול גבאי ריכטר האריך בשעות הצהריים ביממה את מעצרם של שני התושבים שנעצרו הלילה במהלך ההרס האלים בגבעת גל הסמוכה לחברון.

המשטרה טוענת כי אחד העצורים, תושב גבעת גל בן 37, נשוי ואב לארבעה ילדים, זרק אבן על הטרקטור שביצע את ההרס ופצע את נהגו, אולם העצור מכחיש זאת מכל וכל וטוען כי בשל ההמולה הרבה והחשיכה באזור, טעו השוטרים ועצרו אותו במקום את מי שזרק את האבן. צעיר אחר תלמיד ישיבה חשוד בתקיפת שוטרים. העצור מכחיש זאת ובמהלך הדיון הודה חוקר המשטרה כי העצור עצמו סובל מחבלות רבות שאף תועדו ונשלחו בידי המשטרה למחלקה לחקירות שוטרים.

בארגון חוננו מדווחים כי שני העצורים סובלים מחבלות הנראות על גופם לאחר אלימות קשה שהופעלה בידי השוטרים. כיפתו ומשקפיו של העצור המבוגר יותר אף נפלו במהלך גרירתו בידי השוטרים והוא נדרש לקבל משקפיים חילופיות.

במהלך הדיון ביקש עו"ד יהודה שושן המייצג את השניים מטעם ארגון חוננו, כי נציג המשטרה יציג לבית המשפט צו בגינו נהרס הבית, אולם חוקר המשטרה טען בעל פה כי קיים צו כזה אך הוא אינו ברשותו. העצורים עצמם טענו כי לא הוצג להם כל צו הריסה או סגירה לשכונה בה מתגוררות 15 משפחות ועשרות ילדים.

בנוסף טען עו"ד שושן כי ההמולה הרבה במקום כמו גם החשיכה הכבדה, הביאו לטעויות בזיהוי של השוטרים ומעצר אזרחים חפים מפשע. עו"ד שושן תיאר והציג לשופט כיצד הוכה ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר, ככל הנראה בידי אותם שוטרים שעצרו את החשודים והיכו גם אותם.

השופט גבאי ריכטר קבע בסופו של דבר כי למרות הכחשות העצורים קיים חשד סביר נגדם בהתבסס על עדויות השוטרים, ועל כן האריך את מעצרם ביממה למרות בקשת המשטרה להארכה של שלושה ימים.

עו"ד שושן מסר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "גורמי החקירה ובית המשפט טרם נחשפו לקיומו של צו ההריסה, ויתכן וכל הפעולה של השוטרים מקורה בחטא, אשר ללא ספק מאפשר באופן חוקי, לרבות הפעלת אלימות, להתנגד להריסת בית. השוטרים נהגו באלימות כלפי התושבים והנוכחים במקום לרבות נגד ראש המועצה, וכעת כאשר הם נצפים בסרטונים מכים תושבים ללא סיבה, מפנים את האש כלפי אזרחים שלא חטאו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד