בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סיוע לעסקים, תיירות וחינוך ביהודה ושומרון

תכנית בסך 60 מיליון שקלים לסיוע להתיישבות ביו"ש תעלה לאישור הכנסת בתחילת השבוע הקרוב

  • מערכת הקול-היהודי
  • י' סיון תשע"ו - 20:02 16/06/2016
גודל: א א א
יישוב ביהודה ושומרון. אילוסטרציה (יהודה פרל)
יישוב ביהודה ושומרון. אילוסטרציה (יהודה פרל)

בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון, היא צפויה לאשר ביצוע תכנית לסיוע להתיישבות ביהודה ושומרון, בסך של יותר מ-60 מיליון שקלים.

התכנית כוללת בין היתר, מענק חד-פעמי בסך 15 מיליון שקלים ממשרד הפנים לרשויות המקומיות, 10 מיליון שקלים ממשרד החקלאות לשיפוץ מבני ציבור והסבת מבנים שונים למבני קבע, 12 מיליון שקלים ממשרד החינוך, האוצר, הרווחה והבריאות יחד, להקמת מרכזי חוסן והפעלתם. כמו כן, יושקעו כספים נוספים לתגבור פעילות של טיפול בנוער במצבי סיכון וכדומה.

כמו כן, הממשלה צפויה לטיל על הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים לגבש תכנית לעידוד, קידום ופיתוח עסקים קטנים ביו"ש ולהגדיל את שיעור ערבות המדינה בהלוואות לעסקים באזור. כמו כן, לאחר שנים של ניסיונות, יתמוך משרד התיירות בהקמת בתי מלון ומלוניות במוקדי תיירות מרכזיים ביהודה ושומרון. בנוסף, משרד התיירות יקצה 5 מיליון שקלים לפרויקטים ויעניק שירותי ייעוץ ליזמים.

צימרים 'נוף השומרון' באלון מורה

הסיבה להצעה, שכאמור צפויה להתקבל בתחילת השבוע הקרוב, נכתב כי הסיוע מגיע על רקע המצב הביטחוני הקשה ועלייה בכמות הפיגועים בשנה וחצי האחרונות, מה שהעלה את כמות הפניות לסיוע פסיכו-סוציאלי עקב המצב.

"אני שמח מאד על הזכות שהיתה לי לקחת חלק בהובלת התהליך ביחד עם משרד ראש הממשלה", אמר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' היום. "תושבי יהודה ושומרון, עמדו ועומדים ראשונים במערכה ותפקידינו לתת להם את כל הכלים האפשריים לעמידה איתנה. ראש הממשלה ומנכ"ל משרדו וכן השרים כולם ראו את הצורך ונרתמו בכל הכוח לקידום העניין, ועל כך צריך להודות להם. נמשיך בע"ה לפעול עם כל הכוחות הלאומיים בממשלה על מנת לחזק את ההתיישבות ולמען העם כולו".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בתגובה, כי "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. אני שמח שיושבים בממשלה הזו אנשים שהבחינו בכך שתושבי יו"ש הם אזרחים שווי זכויות והגיע הזמן שהדבר יבוא לידי ביטוי בכל שטחי החיים. אני רוצה להודות לראש הממשלה ולשר יריב לוין על כך שהם מקדמים נושא כ"כ חשוב. חצי מיליון אזרחי מדינת ישראל לא צריכים להיות אזרחים סוג ב'", אמר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד