בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אבו מאזן סירב לפגישה עם ריבלין

על אף שהשניים שוהים בבריסל. היום (ה') תקף אבו מאזן בנאומו את מדינת ישראל באופן חריף ואמר כי הערבים בישראל "חווים רצח המוני בקנה מידה היסטורי"

  • י"ז סיון תשע"ו - 14:16 23/06/2016
גודל: א א א
רובי ריבלין (הלל מאיר TPS)
רובי ריבלין (הלל מאיר TPS)

נשיא המדינה רובי ריבלין ששוהה בבריסל ביקש להיפגש עם יו"ר הרשות ה"פלסטינית" אבו מאזן ששוהה אף הוא בעיר בכדי לקדם את המשא ומתן, אולם אבו מאזן החליט שלא להיפגש איתו, כך נמסר מפי גורמים מדיניים.

היום (חמישי) נשא אבו מאזן נאום בפני הפרלמנט האירופי ותקף את ישראל באופן חריף. "פלסטין והעם הפלסטיני חווים רצח המוני בקנה מידה היסטורי והתקפות שאין דומות להן תחת עיניה ואוזניה שלה הקהילה הבינלאומית. ישנה נטייה מתמשכת לאלימות ולקיצוניות הולכת וגוברת מצדם של המתנחלים והצבא הישראלי, הן בפעולות במסגרת החוק והן מחוצה לו" אמר.

בנאום שנשא ריבלין אתמול בפני אותו הפרלמנט אמר: "אני חושש שכבר שנים פועלת הקהילה הבינלאומית כמתווכת בין הצדדים מתוך פרדיגמה אחת קשיחה של חתירה לחידוש המשא ומתן להסדר קבע. פרדיגמה זאת נשענת על ההנחה שהבעיה שעומדת ביסוד הסכסוך המדמם והכואב הזה היא פשוט היעדר רצון טוב של שני הצדדים. שלו רק נלחץ אותם, 'אותנו', בכוח, הם יתכנסו להסדר קבע ולמצב של שלום".

"ואולם, בחלוף שנים ומשאים ומתנים שנכשלו בזה אחר זה כשהם גוררים אחריהם גלי אלימות וטרור רצחניים, נדמה שההנחה הזאת בדבר 'היעדר רצון טוב', לא רק שהיא שגויה מיסודה, אלא שהיא מתעלמת מהנסיבות, מהיכולת ומהמצב הנוכחי בשטח שבהגדרה יכשילו כל ניסיון למשא ומתן להסדר קבע".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד