בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"שיקולים רחבים" להתיר בנייה? רק לערבים

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף את בג"ץ והמנהל האזרחי בעקבות פסיקה מפלה בנוגע למחצבות לא חוקיות של ערבים שקיבלו את אישור בג"ץ. "מדוע אסור לשקול כאלו שיקולים בנוגע לעמונה?"

  • י"ז סיון תשע"ו - 18:40 23/06/2016
גודל: א א א
האלוף יואב מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים (צה'ל)
האלוף יואב מרדכי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים (צה'ל)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תוקף את פסיקת בג"ץ בנוגע למתן היתרים למחצבות ערביות לא חוקיות ביהודה ושומרון, בשל העובדה כי הן מפתחות את כלכלת ערביי יהודה ושומרון, ועל אף הודאת נציגי המנהל האזרחי שהן נבנו שלא על פי חוק. כאמור, שופטי בג"ץ החליטו לגבות את טענת המנהל האזרחי. לטענת גורמים במערכת הביטחון, המחצבות מחזיקות ברשיונות למעלה מ-30 שנה.

"כעת נותר רק לשאול מדוע אסור לשקול שיקולים רחבים שעה שמדובר בצורך להסדרת בניה בישובים דוגמת עמונה ועפרה. מדוע אסור היה לשקול שיקולים רחבים שעה שסירבו להעניק היתר לשיפוץ ביתו של החייל יהודה הישראלי בתירוץ ש"אין תכנית סטוטורית בתוקף ואין מה לעשות". כעת אנו רואים כי המנהל, בהכשר בג"ץ, נוהג איפה ואיפה" אמר סמוטריץ'.

"האם רק כשמדובר באזרחים ישראלים "יקוב הדין את ההר" או שמא הפעם סוף סוף יתעשתו הרשויות ויבינו כי לעתים חובה עליהן להתחשב בשיקולים רחבים ולפעול באופן מוסרי וצודק. אני קורא לשר הבטחון החדש לאמץ את מדיניות המנהל האזרחי הכפוף לו גם כאשר מדובר בישראלים. לא ניתן להשלים עם איפה ואיפה מעין זו".

מ'מתאם פעולות הממשלה בשטחים' נמסר לקול היהודיבתגובה: "בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה ודחה את העתירה נגד רשויות האזור. החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד