בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הקטין שוחרר - המשטרה ננזפה

בימ"ש השלום בירושלים שיחרר אתמול קטין שנחשד בהפרת צו שטח צבאי סגור ללא תנאי וקבע כי זכויותיו של הקטין הופרו. עו"ד הלוי "טוב תעשה המשטרה אם תפיק את הלקחים הנדרשים ויפה שעה אחת קודם"

  • יח"צ
  • כ"ג סיון תשע"ו - 19:28 29/06/2016
גודל: א א א
בית משפט השלום בירושלים (יהודה פרל) (יהודה פרל)
בית משפט השלום בירושלים (יהודה פרל) (יהודה פרל)

בימ"ש השלום בירושלים נזף במשטרה ושיחרר קטין שנעצר במאחז גאולת ציון ללא כל תנאי. הקטין נעצר בלילה שבין יום שני לשלישי, בפשיטה של כוחות יס"מ ובילוש על המאחז גאולת ציון הסמוך ליישוב שבות רחל. הקטין נלקח לתחנת המשטרה בבנימין שם נחקר בחשד לכניסה לשטח צבאי סגור.

בסיום החקירה הוחלט לשחררו, אך עם זאת הוחלט להשאירו בתחנה המשטרה עד למחרת בבוקר ואז להביאו בפני שופט לצורך שיחררו בתנאים מגבילים.

בהחלטתו נזף שופט בימ"ש השלום בירושלים השופט דוד שאול גבאי ריכטר במשטרה וקבע כי הקטין שהה במעצר לילה שלם שלא לצורך "התנהלות המבקשת אינה מקובלת עלי כלל ועיקר והיא רצופה בפגמים" כתב השופט בהחלטתו, "המשיב בילה שלא לצורך לילה במעצר שעה שהמבקשת ידעה שבכוונתה לשחררו. במצב דברים זה אין כל הצדקה למעצר והפרקטיקה הנ"ל מנוגדת לחוק המעצרים ולחוק יסוד כבוד האדם וחרותו" קבע השופט.

בהמשך החלטתו קבע השופט כי התנאים בהם הוחזק הקטין בתחנת המשטרה לילה שלם, שלא בבית מעצר מסודר גם הם אינם כמתחייב בחוק "המשיב נותר בתחנה המשטרה שלא לצורך ותוך פגיעה בזכויותיו כעצור" קבע.

לסיום הורה השופט על שיחרור של הקטין ללא כל תנאי, תוך שהוא דוחה את בקשת המשטרה לעכב את החלטתו "הפרות אלו הינן הפרות יסודיות של המשיב שהינו קטין, ועובדה זו מקנה חומרה יתרה להפרות האמורות, ולנוכח האמור אני מורה על שיחררו של הקטין ללא כל תנאי", פסק.

עו"ד דודהלוי אשר ייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו מסר בדיון הדיון "החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה וטוב תעשה המשטרה אם תפיק את הלקחים הנדרשים ויפה שעה אחת קודם", אמר.

נזכיר כי בשבועות האחרונים דיווחו תושבי המאחז כי המשטרה והשב"כ החלו להתנכל לגבעה באופן יום יומי ומנהלים פשיטות ומעצרים במטרה להפסיק את פעילות הישיבה שבמקום. התושבים מדווחים על פשיטות בלילות ובימים, ובמקרה אחד אף דווח על קצין משטרה שנכנס למבנה כשאקדח שלוף בידו. בנוסף דווח כי רכז המחלקה היהודית המכונה "אורן" ואחראי על גוש שילה, מבצע שיחות איומים לנערים ואף איים על כמה מהם בצווי הרחקה מנהליים מהאזור במידה ולא יפסיקו ללמוד בגבעה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד