בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המחבל עבר דרך כאן"

עשר משפחות עלו לשבת לגבעת מצפה אביחי סמוכה לקריית ארבע. "במשך שלוש שנים היינו העמדה הקדמית. אחרי שהרסו כאן, הבית של משפחת אריאל הפך להיות בחזית"

  • כ"ז סיון תשע"ו - 22:00 03/07/2016
גודל: א א א
מצפה אביחי בפינוי בסיבוב הקודם (הצלה יוש)
מצפה אביחי בפינוי בסיבוב הקודם (הצלה יוש)

ביום שישי האחרון עלו כעשר משפחות לגבעת מצפה אביחי הסמוכה לקרית ארבע, דרכה עבר המחבל מהכפר בני נעים לעבר ביתם של משפחת אריאל שם דקר עשרות פעמים את בתם הלל יפה הי"ד בת ה-13 וחצי במיטתה.

המשפחות שהו בגבעה במהלך השבת ועד עכשיו הם נמצאות במקום. על מנת להישאר. "מהאזור של מצפה אביחי חדר המחבל הארור, עבר את הגדר של הקריה והגיע לבית שהכי קרוב לגדר" מספר אריה דיוויס, תושב מצפה אביחי ב"סיבוב הקודם" שמשפחתו בין העולים. "כשאנחנו היינו גרים במצפה אביחי, במשך שלוש שנים היינו העמדה הקדמית. אחרי שהרסו כאן, הבית של משפחת אריאל הפך להיות בחזית".

תושבים במצפה אביחי במוצאי שבת

"אנחנו חושבים שהחשיבות של התקדמות וההתרחבות בארץ היא מאוד גדולה. הערבים מזהים את ההססנות שלנו ועל זה הם באים ומכים בנו. צריכים להתרחב כל הזמן. כרגע יש כמה משפחות שנמצאות במצפה אביחי ואנחנו דורשים מהממשלה שיתנו לזה אישור רשמי".

"יש כאן תכנון ל-250 יחידות דיור והם גם בתוך הקו הכחול של קריית ארבע. יש איזה פרוצדורה שמעכבת את זה, אבל עד אז אנחנו מצפים מהממשלה לאשר אתר זמני, להביא לכאן עשרה קראוונים עד שיסתיים התהליך של האישור ליחידות הדיור".

מתמודדים עם הקשיים הטכניים. מצפה אביחי

| הייתה שבת מרוממת אך טעונה

דיוויס מספר כי תושבי קרית ארבע מגבים את המשפחות. "מגיעים לכאן נוער ומשפחות מהקריה. תושבי קרית ארבע עיניהם נשואות לגבעה הזאת, והתושבים אומרים לנו שזה מה שמחזק אותם. שבת הייתה מאוד טובה והגיע גם ראש המועצה. שבת מרוממת, ויחד עם זאת טעונה וקשה בגלל הפיגועים הנפשעים, אבל כשעינינו נשואות קדימה ובאמירה שלא ניתן לטרור לשבור אותנו. הם חושבים שאנחנו נפחד ונתקפל ודווקא להיפך. אין להם שום סיכוי כאן אנחנו הולכים להישאר פה לנצח".

הרס במצפה אביחי על רקע בתי קרית ארבע (א"י ממשיכים ובגאון)

"כרגע אין התנגדות שנהיה כאן ואני מקוה שזה ימשיך ויהיה יותר חיובי לכיון של אישור בניה ולא חס ושלום לכיוון של הרס וחיזוק הטרור. יש כאן מחלקה של חיילים ששומרת עלינו".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד