בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מלחמת דת בחסות "הרשות הפלסטינית"?

האם 'הרשות' מאמצת גישות אסלמיות של קשר דתי-ערבי לשטחי הארץ?

  • ל' סיון תשע"ו - 19:10 06/07/2016
גודל: א א א

במהלך חודש הרמדאן שודרה בטלוויזיה הרשמית של "הרשות הפלסטינית" סדרה יומית "פלסטין באיסלאם".

בסרטון המצורף ניתן לראות קטע מתוך אחת התוכניות בו נראהנאג'ח בכיראת, ראש אקדמיית 'אל אקצה' לחקר עתיקות, קובע כי לשטחי ארץ ישראל כולה יש משמעות דתית עבור הערבים: "כל גרגר עפר ב'פלסטין' הוא שלנו. מעמדה של חברון הוא חלק ממעמדה של פלסטין, שכן היא [חברון] חלק אינטגרלי מן האדמה הפלסטינית, כמו מעמדה של נצרת בעינינו, עכו, חיפה ויפו. כל גרגר עפר בפלסטין הוא חלק מפלסטין המבורכת והמקודשת, שהיא הקדש אסלאמי (וקף). לפיכך אסור לוותר אפילו על גרגר עפר".

לטענת אנשי מכון "מבט לתקשורת הפלסטינית" שפרסמו את הסרטון ועוקבים אחר המתרחש בתקשורת הערבית, השימוש במינוחים דתיים שהיה שמור בדרך כלל לאנשי 'חמאס' הפך לאחרונה נחלתם גם של אנשי "הרשות הפלסטינית". המשמעות של הדרך הזו, כך לטענתם של אנשי המכון, היא הנחלת דרך אידיאולוגית לפיה אין לערבים כל היתר דתי "לוותר" על שום שטח משטחי הארץ.

"הנהגת ישראל צריכה להתייחס ברצינות למשמעויות של אידיאולוגיה זו. אם הרש"פ מסרבת להכיר בזכות הקיום של ישראל בשם לאומיות ערבית או פלסטינית, הרי שהגישה הזו עשויה להשתנות עם חתימת הסכם שלום. לעומת זאת, אם הרש"פ מלמדת שהשטח של מדינת ישראל הוא אדמת הקדש אסלאמי (וקף), ולכן ההכרה בזכות קיומה ישראל אסורה מבחינה אסלאמית, הרי שלא נותר מקום לפשרה, הכרה או שינוי", אומרים במכון.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד