בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בנט דבק בתכנית להקמת אוטונומיה ערבית

בראיון ל'מקור ראשון' טען בנט כי עם הסכסוך עם הערבים צריך ללמוד לחיות: "כל אדם צריך ללמוד לחיות עם בעיות בלתי פתירות"

  • כ"ה תמוז תשע"ו - 09:52 31/07/2016
גודל: א א א
נפתלי בנט (ששון תירם)
נפתלי בנט (ששון תירם)

יו"ר מפלגת 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, שב בסוף השבוע והבהיר את עמדותיו בנושא המדיני-בטחוני בארץ.

בראיון איתו שפורסם בעיתון 'מקור ראשון' בסוף השבוע הדגיש בנט כי הוא עדיין רואה בתכנית להקמת אוטונומיה ערבית ביהודה ושומרון פיתרון נכון לסכסוך היהודי-ערבי בארץ, אך יחד עם זאת הוא טען כי אין לראות בה פיתרון טוטאלי, שכן אין כרגע פיתרון שלם לבעייה. לדבריו, הנושא הערבי הוא שולי ביחס לכלל החיים במדינת ישראל וככזה יש לראות אותו: "כל אדם, משפחה ואומה חיים לאורך שנים עם בעיות בלתי פתורות. אדם עם סוכרת נעורים יכול לחיות חיים טובים עם בעיה לא פתורה. הוא מנהל את זה. יש משהו ילדותי בהתעקשות שכל בעיה היא בת פתרון, והרבה פעמים כשאתה חותר לפתרון המושלם אתה מביא לאסון", אמר בנט.

בנט תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען במהלך הראיון ש"נאום בר אילן" של נתניהו בו אימץ באופן רשמי את התכנית להקמת מדינה 'פלסטינית' ביהודה ושומרון דרבן את תנועות החרם על ישראל שפרחו בשנים האחרונות.

בנט ציין את הנקודות העיקריות של התכנית המדינית שלו: סיפוח ישראלי של שטחי C תוך אזרוח או מתן תושבות לערבים הגרים שם, הקמת אוטונומיה ערבית בשטחי A ו-B, השקעה בתשתיות ליהודים ולערבים ביו"ש, הפיכת כביש 60 לאוטוסטרדה, הקלה בבידוק במעברים "בעיקר לערבים" כדברי בנט ומתן אפשרות לתנועה חופשית בין כל חלקי האוטונומיה ה'פלסטינית' - כך למשל מציע בנט הקמת גשר או חפירת מנהרה בין אזור בנימין לאזור בית לחם-גוש עציון בכדי שהערבים יוכלו לעבור בחופשיות בין האזורים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד