בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"איומי סרק שהוזמנו על ידי ארגוני השמאל"

תנועת רגבים מגיבה לפרסומים על לחץ אמריקני ואירופאי כנגד אכיפת החוק במאחז הבלתי חוקי שליד סוסיא "מצפים שהשר ליברמן יתעלם מההתערבות הפסולה שהוזמנה על ידי ארגוני שמאל קיצוני"

  • יח"צ
  • ו' אב תשע"ו - 13:52 10/08/2016
גודל: א א א
המאחז הבלתי חוקי (רגבים)
המאחז הבלתי חוקי (רגבים)

ביום שני הקרוב צפוי שר הבטחון אביגדור ליברמן להגיש את עמדתו לבג"ץ (1420/14) בתגובה לעתירת ארגון השמאל "שומרי משפט", הדורשת מהמנהל האזרחי למנוע את אכיפת החוק כנגד המבנים שהוקמו ללא היתר במאחז הבלתי חוקי של חמולת נוואג'עה ליד היישוב סוסיא שבהר חברון.

הבוקר פורסם ב'הארץ' כי בכירים בממשל האמריקאי מפעילים בשבועיים האחרונים לחץ כבד על לשכת ראש הממשלה ומשרד הביטחון בדרישה שלא לאכוף את צווי ההריסה נגד בתי המקבץ הבלתי חוקי, וכי במידה ותתקיים אכיפה במקום "ארה"ב תגיב על כך בצורה חריפה ביותר".

בנוסף צוין כי מסרים דומים בנושא הגיעו בשבועיים האחרונים גם מהאיחוד האירופי, מממשלת בריטניה ומגופים בינלאומיים נוספים.

המאחז הבלתי חוקי (רגבים)

כזכור, בשנת תשע"ג אסר ביהמ"ש על המשך הבניה במקום בעקבות עתירה של 'רגבים', ובשנת תשע"ד הורה בית המשפט להרוס את המבנים שהוקמו חרף צו הביניים שאסר על הבניה בשטח. בנוסף, בחודש אייר תשע"ה דחה בג”ץ את בקשת העותרים שביקשו צו ביניים שיאסור על רשויות החוק לבצע במקום פעילות אכיפה, בנימוק שהעותרים עושים דין לעצמם שוב ושוב.

בתנועת רגבים מציינים כי הלחץ הזר, והאמריקאי בפרט, כנגד אכיפת החוק במקום איננו חדש, והוא מהווה חלק מקמפיין שקרי שלפיו הולכים להרוס את "כל בתי הכפר", בעוד שפסק הדין כאמור התייחס רק למבנים שנבנו לאחר צו הביניים ולאחר ההנחייה של בג”ץ לאסור המשך בנייה במאחז.

"אנו קוראים לשר הבטחון אביגדור ליברמן להתעלם מההתערבות הפסולה של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של ישראל, המזלזלות בממשלת ישראל ובמערכת המשפט הישראלית", אמרו ברגבים.

"מדובר באיומי סרק שהוזמנו על ידי ארגוני השמאל הקיצוני, אשר עושים דין לעצמם ומנצלים לרעה שוב ושוב את ההליך השיפוטי בבג"ץ".

ראש מועצת הר חברון הגיב ל'אזהרה האמריקאית' בעניין סוסיא: "נחרדתי לקרוא את הסיפור שעלה הבוקר ב'הארץ' על התערבותה הבוטה של ארה"ב בעניין הפולשים לסוסיא. הסיפור של סוסיא נדון כבר שנים בבית המשפט הישראלי. מדובר בחמולה עבריינית מיטא שפלשה בחמש עשרה שנה האחרונות ובנתה בניגוד לחוק. העניין נדון והוכרע אחרי אינספור עתירות וסחבת ארוכה לפנותם".

"לא יתכן שממשלת ארצות הברית תתערב בשיקולים משפטים.באם הדבר נכון מדובר על ניסיון הטיית משפט במדינה זרה והוא חמור מאין כמותו.מתי שמענו מדינה שמתערבת למדינה בעניינה המשפטיים או מתערבת לבית המשפט בענייניו המשפטיים. אני תקווה שממשלת ישראל תדע לעמוד על עקרונותיה כממשלה ריבונית ושבית המשפט הנכבד לא יכניס שיקולים אלה בהכרעות שכבר נתקבלו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד