בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחנה הקיץ של 'אר"י ישאג'

כשלושים בני נוער הגיעו למחנה קיץ לחיזוק הפעילות בגבעות. במחנה השתתפו רבנים ומצפה חדש הוקם באזור

  • כ"ז אב תשע"ו - 12:08 31/08/2016
גודל: א א א
בונים במחנה (מלאכי, ארי ישאג)
בונים במחנה (מלאכי, ארי ישאג)

השבוע התקיים מחנה קיץ לנערים של ארגון אר"י ישאג באחד מגבעות בנימין לחיזוק הקשר בין הנערים לארץ ישראל. עשרות נערים הגיעו ליומיים של שיחות ופעילות בבניה בגבעת מעוז אסתר הסמוכה לכוכב השחר.

כשלושים נערים הגיעו למחנה. ביום הראשון של המחנה הגיע הרב יוסי ארציאל מותיקי גוש אמונים וסיפר על תחילת הפעילות של הארגון. לדברי המשתתפים, הרב ארציאל הפתיע עם סיפורים לא צפויים על תחילתה של ההתיישבות.בסוף ההרצאה הוסיף הרב ארציאל ואמר ש"גרעין חזק ונחוש שמתעקש להיאחז במקום – ודאי יצליח".

הרב יאיר פרנק במחנה (מלאכי אר"י ישאג)

מאוחר יותר באותו יום הגיע הרב יאיר פרנק רב הישוב עמונה. הרב העביר שיעור על נושא 'ארץ ישראל בין מזרח ומערב'. הוא דיבר באריכות על כך שהמערב מסמל את ה'אני' ובעקבותיו את הרצון העז של ה'מערב' ליצור ולפתח, ולעומת המזרח שהם הרבה יותר מתעסקים ב'רוח' ובעצם הרבה פחות מתעסקים ביצירה ופיתוח.

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

הרב התבטא כי "ארץ ישראל באה לחבר בין היצירה לעבודת ה', ושגם העבודה החומרית בה צריכה להיות מכוונת רק לה' יתברך". לאחר מכן עדכן הרב את הנוכחים בנוגע לפרטי המאבק על הישוב עמונה, על מה שהיה ועל מה שיהיה בע"ה.

הרב מאיר גולדמינץ במחנה (מלאכי אר"י ישאג)

במהלך המחנה החלו הנערים לבנות מצפה חדש במקום.

במהלך היום השני הגיע הרב מאיר גולדמינץ ראש ישיבת 'שירו למלך' בחוות גלעד והעביר שיעור על 'קדושת הארץ'. הרב הרחיב וביאר שהקמת התיישבות חדשה בארץ ישראל היא בעצם 'הקמת השכינה מעפר' והחלת יותר ויותר קדושה בארץ ישראל. לאחר מכן דנו חברי הארגון על דרכים להעלאת יהודי ארצות הברית לארץ ישראל ובפרט ליהודה ושומרון.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד