בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"נבחן את כהונת ראשי המועצות"

במשרד הפנים מגיבים בחריפות להתנהלות ראשי מועצות הנמנעים מגביית ארנונה מבדואים

  • כ"ח אב תשע"ו - 14:12 01/09/2016
גודל: א א א
מבנים של בדואים בנגב (דוד מיכאל כהן, TPS)
מבנים של בדואים בנגב (דוד מיכאל כהן, TPS)

בתגובה לעתירה לבג"ץ של עמותת 'רגבים' מאיימים במשרד הפנים לפטר ראשי רשויות בדרום שנמנעים מגביית ארנונה מיישובים בדואים, כך פורסם ב'גלובס'.

ב'רגבים' עתרו לבג"ץ בדרישה שמשרד הפנים יורה לרשויות לבצע סקר נכסים ולפתוח ללא דיחוי בהליך של גביית דמי הארנונה מכלל בעלי המבנים בכפרים הבדואים.

בתחילה, אמרו במועצות לפני כחצי שנה שקיים קושי לבצע סקרים כאלה בשל קשיים לאתר כתובות מדוייקות והעדר תקציב מספק לשם המשימה. בשל כך, במשרד הפנים אמרו כי גביית הארנונה היא פעולה המוטלת כחובה גמורה על הרשויות ושום סיבה לא מהווה הצדק לכך שהדבר לא ייעשה.

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

"לבחון את הכלים העומדים לרשותו לצורך טיפול בכשל מהותי זה במילוי התפקידים המטופלים על ידי המועצה לרבות בחינת המשך כהונתה של המועצה והעומד בראשה", אמרו במשרד הפנים.

ב'רגבים' אומרים: "זה הישג משמעותי עבורנו במאבק לשמירת הריבונות והצביון החוקי בנגב: כל אזרחי המדינה, בכל מקום בארץ, צריכים להבין שהם לא יכולים להלין על כך שאין להם תשתיות וזכויות אם הם לא מתכוונים לקחת חלק בחובות. המאבק המשפטי והציבורי בנושא הזה נמשך - אבל סוף סוף אנחנו מתחילים לראות שבית המשפט הבין שהמציאות חייבת להשתנות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד