בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חיזוק היישובים הערבים הוא אינטרס לאומי"

נחתם הסכם להקמת אלפי יחידות דיור עבור ערבים

  • ה' אלול תשע"ו - 22:03 08/09/2016
גודל: א א א
השר יואב גלנט (ששון תירם)
השר יואב גלנט (ששון תירם)

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, סגן השר ז'קי לוי, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אשל ארמוני, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי וראשי 15 רשויות ערבים, התכנסו היום (ה') בספריה החדשה בבאקה אל גרבייה, לציון חתימת ההסכמים האסטרטגיים הראשונים שיאפשרו תכנון ושיווק של אלפי יחידות דיור ביישובים אלה.

במסגרת החלטת ממשלה 922, מקצה המשרד 1.41 מיליארד ש״ח לטיפול בדיור והקמת מבני ציבור עבור המגזר הערבי. בימים אלה נחתמים הסכמי פיתוח כוללניים ראשונים מסוגם עם 15 היישובים הערבים הגדולים, כפי שנקבעו בהחלטת הממשלה.

על פי ההסכם, במהלך ארבע השנים הקרובות יתוכננו וישווקו כ- 6,633 יחידות דיור, מסחר ותעסוקה בחמישה מתחמים על קרקע מדינה. לאלה עשויים להתווסף באישור הוועדה המקומית כ- 1,709 יח"ד מכוח תקנות התכנון והבניה, כך שסה"כ צפי יחידות הדיור אשר ישווקו בשנים אלה יעמוד על 8,342 יחידות דיור.

ההסכם כולל בניית מוסדות ציבור, גנים, בתי ספר, מתנ"ס, ספרייה ועוד. כחלק מההסכם, מתחייבת גם עיריית טמרה כי מחצית מתוספת יחידות הדיור, שייבנו, יהיו מיועדות לבני המקום.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט אמר: "לאורך שנים, המגזר הערבי לא קבל את מה שמגיע לו. זאב ז'בוטינסקי היה זה שאמר 'מצבם האיתן של הערבים במובן הפוליטי, הכלכלי והתרבותי, יישאר, לנצח נצחים, התנאי העיקרי למצבה הבריא והאיתן של ארץ ישראל כולה'. 200 אלף דירות ידרשו למגזר הערבי בעשרים השנים הקרובות. בשנה האחרונה פעלנו רבות כדי לחזק את הדיור במגזר בתכניות לטווח הרחוק. הקמנו אגף לענייני מיעוטים, יצאנו בתכנית מחיר למשתכן ביישובים ערבים, אנחנו בונים עיר ערבית חדשה, משקיעים במוסדות ציבור ובהמשך גם נרחיב את קווי הבניה ביישובים. בשבועות האחרונים, הקפדנו לבצע, בשיתוף מלא עם ההנהגה הערבית, תהליך מהיר, שקוף ושוויוני, שניתן לראות את הביצועים שלו בשטח באופן מידי. חיזוק המגזר הערבי הוא אינטרס לאומי".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד