בע"ה ז' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תושבי עמונה בביקורת על שר הבטחון

השר ליברמן אמר אמש כי "אין סיכוי להשאיר את עמונה כפי שהיא". עמונה בתגובה: "שר הביטחון הרים דגל לבן של כניעה מול ארגוני השמאל הקיצוני והרשות הפלסטינית"

  • י' אלול תשע"ו - 10:04 13/09/2016
גודל: א א א
חברי הליכוד בעמונה, אמש (הלל מאיר, tps)
חברי הליכוד בעמונה, אמש (הלל מאיר, tps)

שר הבטחון אביגדור ליברמן ביקר אתמול (שני) באוניברסיטת אריאל בשומרון יחד עם חברי סיעתו, ודבר שם אודות מצבו של הישוב עמונה והגירוש הצפוי לתושבי המקום בשלושת החודשים הקרובים. "יש פסק דין חלוט בנושא עמונה ולכן אין שום סיכוי להשאיר את עמונה כפי שהיא בנויה היום – כשהיא נמצאת על קרקע פלסטינית פרטית", אמר ליברמן.

"כל אותם כללים שחלים על עמונה חלים על מקומות אחרים", הוסיף שר הבטחון. "לא יכול להיות שחלק מהחברה ישראלית והקהילה הבינלאומית יכבדו רק פסקי דין נגד מתיישבים יהודים, ובמקרים אחרים של פסקי דין נגד פולשים פלסטינים כולם יעמדו על הרגליים האחריות. צריך להבין שיהיה אותו דין גם בנושא פולשים בסוסיא, ולא יהיה דין אחר לגבי יהודים ופלסטינים. אנחנו מדינת חוק - נכבד את החלטת בית המשפט גם לכיוון הזה וגם לכיוון הזה".

אנשי הליכוד בעמונה, אמש (הלל מאיר, tps)

בתגובה, הגיבו תושבי עמונה בחריפות לדברים ואמרו, כי "שר הביטחון הרים דגל לבן של כניעה מול ארגוני השמאל הקיצוני והרשות הפלסטינית, שמנצלים לרעה את מערכת המשפט הישראלית על מנת להגשים את שאיפתם להרס ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון", נמסר ממטה המאבק למען עמונה.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"אנחנו קוראים לליברמן להתעשת ויחד עם ראש הממשלה ושאר מפלגות הקואליציה לחוקק את חוק ההסדרה כבר בפתיחת מושב הכנסת, כדי למנוע את פינוי עמונה, עפרה, נתיב האבות ועוד אלפי בתים במעמד דומה בהתיישבות. בעיית עמונה היא לא משפטית, אלא סופר מדינית. הסיפור בעמונה, יישוב של 40 משפחות, מטריד את הממשל האמריקני ואת אירופה - לא כי זו שאלה משפטית, אלא כיוון שמדובר בהכרעה בשאלה אם יישבו יהודים ביהודה ושומרון או לא".

אמש הגיעו חברי כנסת מהליכוד לכנס חירום בעמונה, בהם יהודה גליק, אורן חזק, ציפי חוטובלי ויואב קיש.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד