בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אין כאן אדמות ערביות"

האם השיח על "קרקעות פרטיות" הוא נכון, או שצריך להחליף דיסקט? "ככל שנאמר דברים ברורים יותר על זכותנו בארץ, המאבק על עמונה יהיה יותר קל"

  • אברהם שפירא
  • כ"ד אלול תשע"ו - 21:50 27/09/2016
גודל: א א א
הרס. ארכיון (אברהם שפירא)
הרס. ארכיון (אברהם שפירא)

הזמן בשעון החול של הישוב עמונה הולך ואוזל, והמאבק סביב בתי הישוב גובר. האם חוק ההסדרה יעבור? האם יצליחו תושבי עמונה למצוא פיתרון משפטי?

שוחחנו עם הרב יוסף אליצור מראשי ישיבת עוד יוסף חי ביצהר על השיח סביב נושא הקרקעות ה"פרטיות" שעולה שוב ושוב בעניין עמונה. הרב אליצור החליט לפתוח דווקא בדברים מהרב צבי יהודה קוק זצ"ל.

"הרב צבי יהודה קוק זכר צדיק לברכה, אבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, אמר וחזר, ואני מצטט מאחד הכרוזים הכי חשובים שלו 'למען דעת': "אין כאן אדמות ערביות", אין דבר כזה. זה מפורש בגמרא, באופן פשוט שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. הראשונים כותבים את זה על ימי הגלות הארוכה. אף אם הגויים מצליחים לגזול קרקע לזמן מסוים אז הם כל הזמן גוזלים מחדש" אומר הרב אליצור ומוסיף כי "העתיד של הקרקע ובעצם הבעלות עליה כל הזמן בידי ישראל".

הרב יוסף אליצור (יהודה פרל)

לשאלתנו בנוגע לניסיונות ההסדרה ומציאת הפיתרונות הוא אומר: "אם ניגשים לבג"ץ כמו לפריץ שרוצה לגזול אותנו, שזו המציאות, אז צריך להשתדל איתו ולמצוא פתרון, אבל חס ושלום להתחיל להאמין לזה ולחשוב שבאמת זה משנה אם ערבי טוען שיש לו קרקע או חצי קרקע או אפילו אם הוא יושב וגר בקרקע. הוא גזלן", אומר הרב אליצור. "בני נוח מצווים לא לגזול וזה חמור מאוד שהוא גוזל ושיעשה תשובה במהרה ויתחיל לשמור שבע מצוות בני נוח. הגמרא אומרת "ארץ ישראל מוחזקת היא" וודאי שיהודים צריכים לקבל את הקרקע הזאת".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

גם בסוגיית הפיצויים לערבים הטוענים כנגד תושבי עמונה עונה הרב אליצור תשובה דומה. "לגזלן לא מגיע שום פיצוי, ארץ ישראל שלנו. אם אנחנו מתנהלים מול פריץ ומה שצריך כאן זה לשלם לגזלן אז אפשר לתת בקשיש כמו שנתנו בזמן התורכים, אבל חס ושלום להאמין שמגיע משהו למישהו שלקח ללא רשות את הקרקע".

| "להציף את המאבק על הסירוב פקודה"

לדברי הרב אליצור המסר שצריך לעלות סביב המאבק על עמונה הוא אחר. "לצערי אני לא מספיק בקי במה שקורה, אך לפי מה שאני מבין אחד המסרים שלא נשמעו עדיין הוא סירוב פקודה - האמירה המוסרית הברורה שמי שהורס בתים של יהודים בעמונה הוא גוזל. יש איסור גדול לעשות את זה. הביטוי הכי חשוב לזה הוא הביטוי האישי הפשוט שלכל איש צבא וביטחון אסור להשתתף בזה. כלשון הרב צבי יהודה: "על כל איש צבא בישראל למנוע ולעכב" את הדבר הזה. זה מוטל על כל אחד. זה אמירה מוסרית ברורה, וזה עוזר קודם כל לסדר את הראש שאין כאן אדמות פרטיות".

"אני מקוה שאני טועה, אבל אני חושש שהסיבה שעניין סירוב פקודה אינו נשמע הוא כי יש תחושה חצי פרקטית וחצי מהותית שאנחנו כל הזמן תלויים בהסכמה של השלטון, או תחושה שהזכות להיות בקרקע היא מהשלטון ואם הוא לא מסכים זה לא שווה. לכן צריך להדגיש שוב – לא צריך שלטון בשביל לכבוש את הארץ כי היא כבר שלנו. זה טוב מאוד שיש שלטון, טוב שיהודים יהיו בשלטון, אבל אם השלטון לוקח את הארץ מעם ישראל הוא גזלן".

לסיום מברך הרב אליצור: "שתהיה שנת עוז ותעצומות. שנזכה לשנה של 777 שתהיה חזקה של 7, כל השביעין חביבין. 7 זה מידת המלכות, מלכות זו הארץ. שתהיה שנה שבה מידת המלכות היא בפשטות, ללכת עם הדברים הברורים והפשוטים שלה בלי פקפוק ובלי ספקות ואם ננהג ככה נצטרך להיאבק פחות. ככל שמדברים דברים יותר ברורים ככה צריך פחות להיאבק. אצל יהודים העניין המוסרי הוא העיקר ולכן חשוב להדגיש שהארץ שלנו".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד