בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"פשוט מוחקים לנו את ההיסטוריה"

אתר העתיקות ארמונות החשמונאים חשוף לפגעי ערביי יריחו ולבניה בלתי חוקית עליו. "במנהל אמרו שהעניין מטופל - בשטח שום דבר לא קרה"

  • אברהם שפירא
  • כ"ה תשרי תשע"ז - 14:12 27/10/2016
גודל: א א א
בניה ערבית בארמונות החשמונאים (מורשת יריחו)
בניה ערבית בארמונות החשמונאים (מורשת יריחו)

במהלך חג הסוכות קיימה קבוצת יהודים בראשות ארנה קובוס "אשת יריחו" סיור היסטורי באתר 'ארמונות החשמונאים' סמוך ליריחו. הסיור העלה כי ערביי המקום דואגים להרוס את הארכיאולוגיה במקום.

במשך השנים האחרונות, כך מתברר מבדיקה שערךהקול היהודיכי ערבים החלו לבנות במקום באופן בלתי חוקי כשהם מוחקים ופוגעים בעתיקות יהודיות במקום. בנוסף הוקמו על ידי ערביי יריחו חממות לגידולים במקום ועוד. קובוס דיווחה כי בבית הכנסת העתיק באתר הארמונות הבחינו המסיירים בצלב קרס שנחרט על ידי ערביי המקום באחת מהאבנים.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

בשיחה עםהקול היהודי אמר רכז השטח של תנועת רגבים ביהודה ושומרון, עובד ערד, כי פניותיהם למנהל האזרחי בעניין העלו חרס. "התחלנו לטפל בבעיות הבניה בארמונות החשמונאים בשנת 2011. גילינו הרס של האתר, כולל פלישות לתוך האתר, בניה לא חוקית ובניית חממות בתוך האתר".

צלב קרס שהתגלה במהלך החג (מורשת יריחו)

"שלחנו מכתבים למנהל האזרחי בעניין וקיבלנו תשובות שהכול מטופל ומוכר. בשטח שום דבר לא מטופל. הערבים מיריחו חוגגים שם ועושים מה שהם רוצים במקום. פשוט מוחקים לנו את ההסיטוריה" אומר ערד. "פנינו לרשות העתיקות ולקמט ארכיאולוגיה ולא קיבלנו באמת באמת תשובות מספקות, ובפועל בשטח העבודות וההשתלטות של הערבים נמשכות; הם הורסים באתר ועושים מה שבא להם. לאחרונה אותר בבית הכנסת במקום חריטה של צלב קרס בתוך בית הכנסת".

לדברי ערד, בשלב זה "אנו שוקלים לעתור לבג"ץ נגד המדינה שלא אוכפת את החוק בארמונות החשמונאים ולא שומרת על ההיסטוריה של עם ישראל".

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה לטענות: "יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי נוקטת בפעולות אכיפה כנגד עשרות מבנים בלתי חוקיים בסביבת אתר ארמונות חשמונאים, זאת בהתאם לשיקולים המבצעיים והמקצועיים".

חלק מאחד מהמכתבים שנשלחו למנהל האזרחי (רגבים)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד