בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

על רקע הפשיטה בשבת: האם המדיניות תשתנה?

האם הרב החדש שמונה למשטרה ישנה את המדיניות? "המשטרה פועלת לאכוף את החוק על פי נהליה"

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ה תשרי תשע"ז - 18:30 27/10/2016
גודל: א א א
מאז הבלאדים (הקול היהודי)
מאז הבלאדים (הקול היהודי)

לאחרונה מונה הרב רחמים (רמי) ברכייהו כרב המשטרה. הרב ברכייהו הוא מרבני ארגון צהר ורב בתכנית 'מאמינים במשטרה', במסגרתה מעודדים ומסייעים לדתיים להתגייס ולשרת במשטרת ישראל.

עם מינויו, אמר הרב ברכייהו כי עליי לסייע לגיבוש משנה הלכתית סדורה שתאפשר לכל שוטר שומר מצוות לשרת במשטרה תוך הקפדה על אורח חיים דתי. כולי תפילה שאדע לעשות זאת בתובנה וברגישות תוך חיבור וגישור כלל חלקי החברה הישראלית יחדיו". עוד הוסיף הרב ברכייהו ואמר, כי גם כאשר מדובר במצב שאינו פיקוח נפש מותר לשוטר לחלל שבת למשל לשם אבטחת אירועים המוניים המתרחשים במוצאי השבת. לגבי סירוב פקודה לפינויי יהודים אמר כי יש לעשות מאמץ להתחמק או להיפטר ממשימה זו בהידברות עם המפקדים, אך לא כסרבנות ומבלי להפגין זאת.

על רקע פשיטת המשטרה החריגה בליל השבת האחרונה בגבעת הבלאדים (משכנות הרועים) שבאזור כוכב השחר בבנימין, פנינו לרב ברכייהו בכדי לדעת האם שוטר שיתבקש להשתתף באירוע שכזה, תוך חילול השבת, יוכל לקבל מענה מצדו של רב המשטרה ולהשתמט מהמשימה. בנוסף, כיוון שמדובר באירוע חריג שעלול להוות פתח לאירועים נוספים שכאלו בעיצומה של השבת, ביקשנו בקול היהודי לשאול האם תשונה מדיניות המשטרה באירועים כאלה בשבת.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

מהרב ברכייהו נמסר כי בשל תפקידו, הוא יכול להגיב לדברים רק דרך דובר המשטרה. דובר המשטרה מצידו הודיע כי לא יעביר את הדברים לרב ברכייהו ושלח את תגובתו הוא: "משטרת ישראל פועלת למלא את תפקידה", כתב דובר המשטרה לקול היהודי ופרט "לאכוף את החוק בכל מקום ובכל זמן על פי נהלי המשטרה".

בשבת האחרונה פשטו בלשי משטרה על גבעת הבלאדים ופתחו במרדף אחרי הנערים המתגוררים במקום. על פי הדיווח, מעל הגבעה חג לו מזל"ט (מטוס זעיר ללא טייס) ועל פי הערכות כוחות משטרה רבים נוספים היו באזור. האירוע הסתיים ללא עצורים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד