בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

היום: דיון והצבעה על חוק ההסדרה בכנסת

מאמצי מטה המאבק של עמונה מופנים בימים אלו להעברתו של חוק ההסדרה. אתמול הפגינו תושבים מול בתי שרים בממשלה

  • כ"ח תשרי תשע"ז - 12:00 30/10/2016
גודל: א א א
עמונה (אברהם שפירא)
עמונה (אברהם שפירא)

שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי צפויה להעלות היום (ראשון) להצבעה בועדת השרים לענייני חקיקה בכנסת, בראשה היא עומדת, את חוק ההסדרה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון ככל הנראה להתנגד להצעת החוק.

היום, עם פתיחת מושב החורף בכנסת, צפוי חוק ההסדרה לעלות לדיון ולהצבעה. אם יאושר, ולא יוגשו עליו ערעורים, הוא יעלה לדיון במליאת הכנסת. החוק, כך מקוים בעמונה, יביא לפיתרון ויסיר את סכנת ההרס מעל בתי הישוב.

בעוד כחודשיים, כך על פי פסיקת שופטי בג"ץ, צפויה המדינה לפנות את תושבי עמונה. בימים האחרונים עובדים תושבי עמונה ומטה המאבק שהוקם בישוב ומשקיעים מאמצים להפעלת לחצים על פוליטיקאים ושרים בכדי לאשר את חוק ההסדרה בו הם תולים בשלב זה תקוות.

אמש, מוצאי שבת, הגיעו תושבי עמונה ותומכים נוספים לבתי שרים בממשלה, בליכוד ובמפלגת הבית היהודי, על מנת ללחוץ עליהם להצביע בעד החוק ועל מנת לתמוך בהם בכדי שיעשו זאת. התושבים ביקרו בבתי השרים נפתלי בנט, מירי רגב, יריב לוין, שולי מועלם רפאלי ושרים נוספים.

על אף שעברו כשבועיים מאז יצאו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נתפלי בנט ושר הביטחון אביגדור ליברמן והודיעו כי בכוונת המדינה לבקש משופטי בג"ץ לדחות את מועד הפינוי בחצי שנה, הדחיה עצמה עדין לא הוגשה לבית המשפט העליון.

בעיתון 'הארץ' דווח כיעל פי גורם המעורה בפרטים, השבוע שוחח גורם ממשלתי עם תושבי עמונה ומסר להם כי בכוונת המדינה לבקש את הדחייה מבג"ץ בין היתר בשל הצורך להקים דיור חלופי באזור שבות רחל, שם מתכננת המדינה להקים ישוב חדש שישכן את מפוני עמונה. התושבים התרעמו על ההצעה לעבור לישוב חדש והזהירו כי יבהירו לבג"ץ שלא יסכימו להתפנות לשם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד