בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאבק תושבי עמונה: המדינה מבקשת דחייה

המדינה הגישה בקשתה לבג"ץ. באם השופטים יידחו את מועד הפינוי, תחל המדינה בהכנת אתר המגורים החלופי, לו מתנגדים תושבי הישוב כל תוקף

  • כ"ט תשרי תשע"ז - 19:34 31/10/2016
גודל: א א א

מאבק על הישוב או פינוי שקט? היום (חמישי) הגישה המדינה לבג"ץ בקשה לדחות את מועד פינוי הישוב עמונה שבבנימין בחצי שנה. על פי החלטת בג"ץ, על המדינה לגרש את תושבי הישוב בתוך פחות מחודש ימים.

בנימוקים לבקשת הדחייה הסבירו עורכי הדין כי המדינה רוצה למצות את הבחינה שהחלה בנוגע למתווה 'אדמות הנפקדים'. לפי מתווה זה, מספר חלקות אדמה סמוך לישוב עמונה יוכרזו כאדמות נפקדים, כאלו ש"הבעלים" הערביים הרשמיים של הקרקע לא אותר, ובתי הישוב יועתקו לשם. מאז החלה המדינה בבחינת מתווה זה, הגיעו ארגוני שמאל שונים עם ערבים שטענו בעלות על חלק מקרקעות אלו.

במידה ובג"ץ יקבל את בקשת המדינה, תחל זו לקדם את הקמתו של האתר החלופי בו יגורו תושבי עמונה, סמוך לישוב שבות רחל. למהלך זה מתנגדים תושבי הישוב נרחצות, ואינם מוכנים להתפשר על פינוי שקט.

התנגדותם של תושבי הישוב עומדת לרועץ בפני המדינה, כיוון שכל עוד תושבי הישוב לא יתחייבו לעבור לבתים החלופיים בשבות רחל, קיים סיכוי קלוש כי שופטי בג"ץ יאשרו את בקשת הדחייה.

בתוך כך, השבוע שלחו תושבי הישוב עמונה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דחו בתוקף את האפשרות לפינוי שקט. "תושבי עמונה אינם מעוניינים ב'חלופה' זו או אחרת; העתקת היישוב לשבות רחל או למקום אחר אינה באה כלל בחשבון; לא נשתף פעולה עם שום תכנית שכזו", נכתב במכתב עליו חתמו רב הישוב, יו"ר המזכירות ויו"ר מטה המאבק.

"מעולם לא התנהלו מגעים אתנו בעניין 'פתרון שבות רחל'. מעולם לא הסמכנו איש מ'נציגי ההתיישבות' למיניהם (תנועת 'אמנה' / כל אדם אחר) לדון בעניין זה בשמנו. כל מגעים שהתנהלו בעניין היו בניגוד לדעתנו ואינם מקובלים עלינו". עוד הוסיפו ואמר, כי "אם יהיה צורך בכך, נבהיר את עמדתנו זאת גם לבית המשפט".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד