בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעמונה מצהירים: לא נתפנה בהסכמה לשבות רחל

תושבי עמונה הגיבו לבג"ץ על בקשת הדחייה של המדינה למועד הפינוי. "תהיה מחאה ותהיה התנגדות לפינוי. דחיית הפינוי לכל מועד בעתיד לא תשנה עובדה זו"

  • ה' חשון תשע"ז - 18:36 06/11/2016
גודל: א א א
עמונה (אברהם שפירא)
עמונה (אברהם שפירא)

תושבי הישוב עמונה מתנגדים בכל תקוף להתפנות בהסכמה ולעבור להתגורר סמוך לישוב שבות רחל. כך עולה מתצהיר שהגישו היום (ראשון) התושבים לבית המשפט העליון, במסגרת בקשה המדינה לארכה למועד האחרון גירוש התושבים.

"תהיה מחאה ותהיה התנגדות לפינוי. דחיית הפינוי לכל מועד בעתיד לא תשנה עובדה זו", כתוב התושבים בתגובתם לבג"ץ. "המחאה וההתנגדות ייעשו באמצעים שונים - ובלבד שאינם כרוכים בהפרות של הוראות הדין".

בתגובה, מחו התושבים בפני השופטים על כך שלדבריהם מתקיימים מגעים מעל ראשם עם גורמים שאינם מייצגים אותם. התושבים כתבו כי אם ארכת המדינה מתבקשת לצורך קידום החלופה בשבות רחל, הרי שאין בה טעם. במידה ומדובר על חלופות נוספות, הרי שהתושבים מצטרפים לבקשת הדחייה.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"כמה מתסכל הדבר, שגורמים שונים מתיימרים להציג את עמדתנו ולמסור התחייבויות בשמנו. לא נותר לנו אלא לשוב ולהבהיר כי אין לכך שום תוקף", נכתב בצהיר שצורך לתגובה, ועליו חתומות רוב משפחות הישוב עמונה. "ככל הנראה עמדת המדינה ביחס לחוק ההסדרה אינה נובעת ממניעים משפטיים כלל, אלא ממניעים של יחסי ציבור ויחסי חוץ, שיקולים שאין כל הכרח להתחשב בהם כשמנגד עומדות זכויות יסוד חוקתיות של תושבי עמונה אשר נפגעות באורח אנוש".

מוקדם יותר היום הגיבו לבקשת המדינה גם אנשי ארגון שמאל קיצונים, המייצגים את הערבים הטוענים לבעלות על קרקעות בישוב. העותרים מתנגדים לבקשת דחיית מועד הפינוי, בעוד פחות מחודשיים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד