בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הריסת בתי עמונה תחייב הריסת בתי ערבים בירושלים"

בירושלים ישנם מבנים ערביים לא חוקיים על קרקעות פרטיות של יהודים. "לא נכון יהיה לעשות דין אחד ליהודים ודין אחד לערבים", כתב ראש עיריית ירושלים ליועמ"ש לממשלה

  • ו' חשון תשע"ז - 10:16 07/11/2016
גודל: א א א
ניר ברקת. ארכיון (הלל מאיר, tps)
ניר ברקת. ארכיון (הלל מאיר, tps)

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, פנה השבוע ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה לבחון את השלכות פסק דין של שופטי בג"ץ בעניין עמונה, על הניסיון לקיים הסדרת קרקעות בירושלים.

על פי הודעות דוברות עיריית ירושלים, מספר מקרים בבירה נמצאו דומים לפרשיית עמונה, בהיבט המשפטי. אלא שכאן מדובר במקרה הפוך, בעל היבט פוליטי מהצד השני. מספר מבנים שבנו ערבים, בצורה לא חוקית, בשכונת מזרח ירושלים, ממוקמים על קרקעות פרטיות בבעלות יהודים. "על פי ההערכות, ישנן אלפי יחידות דיור בהן מתגוררים היום ערבים, אשר תהיה מחויבת העירייה להרוס בשל פסיקת בג"ץ בנושא עמונה", נכתב בהודעת העירייה.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"עמדתי היא שבעמונה נכון להסדיר את ההתיישבות על הקרקע בשל העובדה שמדובר ביישוב בן עשרים שנה שנבנה בתמיכת ממשלות ישראל ופינוי היישוב יגרום עוול לארבעים משפחות שהתיישבו במקום בתום לב", כתב ברקת במכתבו למנדלבליט, "אך אם פסק הדין ייושם, לא נכון שיהיה דין אחד ליהודים ודין אחר לערבים ועל כן אבקשך לקיים דיון בעניין בלשכתך לגיבוש עמדה משפטית בעניין זה".

פרשיית המבנים במזרח ירושלים הגיעה השבוע כבר לבית המשפט. לאחר שערבייה עתרה לבית המשפט כנגד צו הריסה שהוציאה העירייה כנגד מבנה לא חוקי שבחזקה, הגיבה העירייה בתגובה שנסמכה, לראשונה, על חלקים מפסיקת בג"ץ בפרשת עמונה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד