בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יצר הרסני שצריך לחלוף מהעולם"

מני גרטלר מתייחס לכוונה להרוס את האנדרטה שהקים לזכר חבריו עזרא אשר ז"ל וסא"ל עמנואל מורנו הי"דש

  • ט' חשון תשע"ז - 17:40 10/11/2016
גודל: א א א

לאחר שתושבי גבעת "נתיב האבות" הסמוכה ליישוב אלעזר התבשרו על החלטת בג"ץ שהורה למדינה להחריב את בתיהם, נודע למני גרטלר, תושב הגבעה, כי המדינה צפויה להרוס גם את האנדרטה שהקים לפני כמה שנים במקום.

בשיחה עם הקול היהודי, מספר גרטלר על הפינה שהקים: "המקום נמצא בתוך שכונת נתיב האבות שהוקמה כמאחז בשנת 2001 סמוך לאלעזר. מרפסת התצפית הוקמה לפני מספר שנים כחלק מאתר הנצחה לזכר שני חברים טובים שלי - עזרא אשר ז"ל שנפל בלבנון בשנת 93' וסגן אלוף עמנואל מורנו הי"ד מסיירת מטכ"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה. שלושתנו היינו חברים, למדנו יחד גם בתיכון וגם במכינה בעלי, כשעמנואל נהרג החלטתי שאני שותל כרם לזכרם ובונה את התצפית. המפרסת צופה על דרך האבות ורואים ממנה עד החוף של תל אביב, הגובה שם הוא 990 מטר".

"במשך השנים המקום הפך להיות מעין מקום חינוכי. באות הרבה קבוצות של נוער מכל הגוונים, דתיים חילונים, הרבה קבוצות של חיילים מכל המסגרות. כל קבוצה שאני פוגש שם אני זוכה לדבר איתם על שני החברים שלי ומחבר את הדברים לארץ ישראל ולקשר לארץ ישראל. ילדים ונוער שואלים הרבה מאוד שאלות".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"כולנו הוכנו בתדהמה כששמענו על הכוונה להרוס את המקום. כמובן שלא גזלנו שם קרקע של אף אחד. אנחנו מצפים שיקום קול זעקה חוצה מגזרים לבטל את רוע הגזרה. האתר הזה הוקם על ידינו ללא מימון וללא סיוע, אין פה כספי ציבור ולא שום דבר כזה".

האם זה נכון בעיניך להוביל ברמה הציבורית מחאה על האנדרטה בנפרד מנתיב האבות?

"העניין הוא לחלוטין לא נפרד, אבל מונולוגית אנחנו מבינים שלמבנים של נתיב האבות יש עוד זמן הערכות לקראתם ואנחנו מקווים כמובן שרוע הגזרה תתבטל גם שם, לא ייתכן להרוס בתים עם משפחות וילדים. מרפסת התצפית לא שונה מהבתים במובן הזה שאין מאחורי ההחלטה שום היגיון ושום צדק".

גרטלר מציין שעל פי המידע שיש ברשותם ישנה כוונה להרוס את אתר ההנצחה אולי אפילו בשבועות הקרובים ולכן יש נסיון מצדם להעלות את הנושא של אתר ההנצחה באופן מיידי.

"מה שאני מזהה פה כשיטה זה 'עוד דונם ועוד עץ' רק מהצד השמאלי של המפה. יש פה טקטיקה כוללת של גורמים בשמאל ואנחנו מאוד מקווים שזה לא יצליח", אומר גרטלר.

"מצד אחד אני רואה קשר ישיר בין האנדרטה לבתים - זה חורבן וזה חורבן, מצד שני אני לא יכול למדוד איפה עם ישראל ייצא החוצה, צריך למחות על כל פגיעה בעם ישראל ובשלטון הישראלי. המרפסת קשורה באופן מהותי לבתים כי זה נובע מאיזשהו יצר הרסני עם שנאה עצמית שצריך לחלוף מהעולם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד