בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רוב היהודים בישראל: יש להחיל ריבונות ביו"ש

מה שחושב הציבור בישראל על סיפוח שטחים, סיכוי להמשך המצב המדיני ועוד

  • י"ג חשון תשע"ז - 17:20 14/11/2016
גודל: א א א

רוב הציבור בישראל סובר כי יש לספח את שטחי יהודה ושומרון ולהחיל ריבונות ישראלית מלאה על שטחים אלו. כך עולה מסקר 'מדד לשלום' שפורסם בסוף השבוע האחרון בידי המכון הישראלי לדמוקרטיה.

46% מתוך הציבור היהודי במדינת ישראל צידדו בעד סיפוח שטחי יו"ש לעומת 42% שסברו כי אין לספח את השטחים הללו. למעלה מ-76% מהמרואיינים הערבים התנגדו כצפוי לסיפוח.

לשאלת המכון הישראלי לדמוקרטיה, רוב הציבור היהודי בישראל (53.5%) סבור כי המצב הקיים כיום בישראל בין יהודים לערבים, יכול להתקיים עוד זמן רב, בעוד 41% סוברים ההיפך. עוד עלה בסקר, כי 47% מאלו הסוברים כי המצב יכול להימשך זמן רב, סוברים גם כי באם הוא יסתיים הדבר יתרחש בעקבות לחץ שיופעל על ישראל לנסיגה מאיו"ש.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

20% סוברים כי הסיבה לסיום המצב הקיים יהיה בהתפרצות אינתיפאדה ערבית ו-10% חושבים כי ישראל תספח את יהודה ושומרון ותחיל שם ריבונות ישראלית. 7.5% הציעו אפשרויות אחרות ו-15.5% אמרו כי אינם יודעים.

לעומת זאת, אלו שסוברים כי המצב הקיים לא יכול להתקיים, התחלקו ל-28% הצופים התפרצות אינתיפאדה ערבית, 11% הסוברים כי לחצים על ישראל יובילו לגירוש תושבי יו"ש ומסירתם לערבם, 11% נוספים סברו כי הדבר יקרה כאשר ישראל תספח את שטחי י"ש ו-34% הצביעו על אפשרויות אחרות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד