בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוק ההסדרה אושר בוועדת השרים

במפלגת הבית היהודי הביעו שמחה רבה, אך סיכוי קלוש כי החוק יעבור את מבחן בג"ץ

  • י"ב חשון תשע"ז - 21:22 13/11/2016
גודל: א א א
עמונה (אברהם שפירא)
עמונה (אברהם שפירא)

חוק ההסדרה אושר היום (ראשון) פה בוועדת השרים לענייני חקירה, למרות התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והסתייגותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שבעה שרים תמכו בהצעה, ואף שר לא נמנע או התנגד לחוק.

החוק, מבקש להסדיר את מעמדם של אלפי בתים ביישובים יהודיים ביהודה ושומרון הבנויים על קרקעות אשר ערבים, בסיוע ארגוני שמאל קיצוני, טוענים עליהן בעלות. החוק אושר בוועדה, אך הדרך ליישומו לא נראית באופק.

באופן חריג ביותר, נכנס היועמ"ש מנדלבליט לישיבת הוועדה ואמר לשרים היא הוא מסתייג מהצעת החוק והודיע מראש כי יתקשה להגן עליו במבחן בג"ץ. עוד הוסיף, כי החוק עשוי לפגוע בבקשת המדינה מבג"ץ לדחות את מועד הפינוי. "מדובר בחוק לא חוקתי שלא יעמוד במבחן בג"ץ. זה דבר שלא נעשה בעבר, זה מתנגש בזכויות הפרט", אמר מנדלבליט. "אם ועדת השרים תאמץ את ההחלטה, זה יחליש את עמדתנו. זו תהיה טעות לאשר את זה, בטח בעת הזאת כשעומדת בבג"ץ הפנייה שלנו. אני מקווה שבית המשפט העליון יהיה קשוב להחלטתנו".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

שר הבטחון אביגדור ליברמן התנגד להצעת החוק ואמר, כי "כל מי שההתיישבות חשובה לו ושחרד לעתידה של ההתיישבות ביהודה ושומרון, מבין שהדבר החשוב ביותר זה לגבש מדיניות משותפת ומוסכמת עם הממשל האמריקאי החדש"

על אף שהסיכויים רבים הם כי שופטי בג"ץ יפסלו את החוק כאשר עתירה לגביו תעלה על שולחנם, שרי מפלגת הבית היהודי כבר מביעים סיפוק רב מההחלטה. "מדינת ישראל החלה היום בהליך היסטורי של הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון", אמר שר החינוך נפתלי בנט. שרת המשפטים איילת שקד אמרה, כי "הממשלה הזאת תסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון, גם כשארגוני שמאל קיצוניים מנסים לבצע 'לוחמה משפטית'", אמרה שקד.

ממטה מאבק עמונה נמסר, כי "הדרך עוד רבה לפנינו אך אנחנו בטוחים שבדרך הזו תגיע ממשלת ישראל להישג הנכסף של הסדרת ההתיישבות", נמסר מהמטה. "עברו הימים בהם מחריבים יישובים. שנית עמונה לא תיפול", אמרו.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד