בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעמונה נערכים ליום פקודה

מחנה לעשרות אלפי פעילים ומערך רחפנים שיתעד את המתרחש - ההכנות בעמונה בעיצומן. "לא הולכים להיות שום תדריכים ולא הולכים לתת הוראות לאף אחד מה לעשות ומה לא לעשות"

  • י"ט חשון תשע"ז - 12:40 20/11/2016
גודל: א א א
אוהלים ראשונים שהוקמו בעמונה (מטה מאבק עמונה)
אוהלים ראשונים שהוקמו בעמונה (מטה מאבק עמונה)

לצד המאמצים הפוליטיים והציבוריים לאישורו של חוק ההסדרה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, נערכים במטה המאבק של היישוב עמונה לאפשרות, שנראית כרגע ריאלית בהחלט, שבקרוב מאוד יגיעו כוחות ההרס למקום ויחלו במלאכת ההחרבה אותה ניסו למנוע התושבים בשנים האחרונות.

כבר היום (א') החלו בעמונה להקים אוהלים שישמשו את הפעילים שיגיעו ביום פקודה ליישוב להאבק פנים אל פנים בשוטרים ובחיילים. לדברי צבי סוכות, פעיל במטה המאבק בחודשים האחרונים, הצפי שלהם הוא לכ-20,000 פעילים שיגיעו לעמונה עם קריאת אנשי מטה המאבק, דבר שמצריך הערכות לוגיסטית מורכבת.

"בונים חממות ואוהלים, מחנה עם כל מה שצריך, מרפאה וכל הדברים האלה. זה דברים שנבנים היום ומחר", מספר סוכות בשיחה עם הקול היהודי. "כבר בזמן הקרוב אנחנו נקרא לאנשים להגיע לעמונה. מבחינתנו ברגע שחוק ההסדרה חלילה לא יעבור, כל יום יכול להתבצע פינוי ולכן אנחנו קוראים כבר עכשיו לאנשים להגיע. אנחנו מכינים את השטח בשביל שבחורי ישיבות יוכלו להגיע ולשהות במקום, ללמוד בתנאים טובים".

ניווט לילי לעמונה (הלל מאיר TPS)

לדברי סוכות, מטה המאבק מכין מערך צילום נרחב של רחפנים ואמצעים נוספים בשביל להפיץ לציבור הרחב תמונות ותיעודים בזמן אמת.

סוכות מתייחס לאכזבות של פעילים רבים ממאבקים סביב פינויים ביו"ש, שהגיעו עם מוטיבציה גבוהה למאבק ובסופו של יום נתקלו בהתנגדויות וגינויים של מובילי המאבק לאחר שנקטו בפעולות שלא היו לרוחם. "לא הולכים להיות שום תדריכים ולא הולכים לתת הוראות לאף אחד. אנחנו לא אומרים לאף אחד מה לעשות ומה לא לעשות. אנחנו קוראים לאנשים להגיע, הציבור הוא 'ילד גדול'".

שאלנו את סוכות, איך הוא רואה את החבירה שלו למאבק שמובל על ידי פעילים שנחשבים יותר "ממוסדים" מסביבת הפעילות הרגילה שלו בגב ההר. "יש פה מאבק שהוא אחד המשמעותיים ביותר שהיו", עונה סוכות. "גם בגזרת הזמן הנוכחית כשיש ממשלה ימנית יחסית ועם הנשיא החדש בארצות הברית, יש פה הזדמנות להכשיר אלפי בתים ביהודה ושומרון, הזדמנות שאני לא רואה שהיא תחזור, אני מצטרף לעניין, לנצל את הזמן הזה".

פוגרום עמונה, תשס"ו (זכויות האדם ביש"ע)

התחזיות הפסימיות של תושבי עמונה קבלו בשבוע שעבר גיבוי מהתבטאויות של פוליטיקאים. במקביל לאישורו בקריאה טרומית של חוק ההסדרה, אמר יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן כי לגבי היישוב עמונה הצפי הוא שהחוק לא יעזור להותיר אותו על מקומו כיוון שקיים לדבריו קושי רב בהחלת החוק רטרואקטיבי, כך שיבטל את פסיקת בג"ץ. גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר כי קיים חשש גדול שקידום חוק ההסדרה במסגרת הכנסת לא יביא לפיתרון עבור היישוב עמונה ובסופו של יום היישוב ייחרב.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד