בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרסום ראשון: חיילים מ'גבעתי' מאיימים בסרבנות

חיילים בחטיבה הצהירו כי יסרבו לסייע לכוחות הפינוי של היישוב עמונה. דובר צה"ל מגיב שוב: "צה״ל יפעל בהתאם להנחיות הדרג המדיני"

  • מערכת הקול-היהודי
  • א' כסלו תשע"ז - 13:00 01/12/2016
גודל: א א א
ארכיון
ארכיון
המאבק על עמונה בקול היהודי
לוחמים בחטיבת גבעתי מספרים על תחושות מרמור קשות בקרב לוחמי החטיבה לאחר שהתבשרו כי ככל הנראה הם צפויים לקחת חלק במשימת הפינוי של תושבי היישוב עמונה.
ממידע שהגיע לידי הקול היהודי עולה כי לוחמים מהחטיבה ששוחחו בימים האחרונים עם בני משפחותיהם מספרים שמאז שהמפקדים בשרו להם שהם צפויים להיות מופקדים על יצירת מעגל תמיכה לכוחות הפינוי נשמעים בקרב הלוחמים עוד ועוד קולות של לוחמים המצהירים כי יסרבו לפקודה שתכליתה לסייע לפינוי תושבי עמונה.

יצויין כי רבים מלוחמי החטיבה מתגוררים ביישובי יהודה והשומרון, דבר שככל הנראה לא מונע מצה"ל לייעד אותם למשימות של החרבת יישובים.

שאלנו את דובר צה"ל האם ההתרחשות הזו בחטיבת 'גבעתי' מוכרת להם ומהן הפעולות שנוקט הצבא בכדי למנוע אירוע של סרבנות המונית בקרב לוחמי החטיבה, וזו תשובתו: "צה״ל יפעל בהתאם להנחיות הדרג המדיני למימוש החוק והסדר ביהודה ושומרון".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

תשובה זהה קיבלנו גם בתחילת השבוע כשהפנינו לדובר צה"ל שאלה בדבר חלקו של צה"ל בפינוי הצפוי של היישוב עמונה, האם חיילי צה"ל ישתתפו במעגל הראשון של הכוחות בעימות מול התושבים ותומכיהם או שמא במעגלים חיצוניים יותר בלבד.

על פי החלטת בג"ץ, על המדינה לפנות את היישוב עמונה עד ליום ראשון של חנוכה, בעוד פחות מחודש. בימים האחרונים נשמעות עוד ועוד אמירות גם מצד חברי הכנסת והשרים מ'הבית היהודי' על כך שאין היתכנות פוליטית להעביר את 'חוק ההסדרה' במתכונת כזו שתשאיר את היישוב עמונה על תילו ועל כן אין מנוס מלהשלים עם החרבת היישוב.

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד