בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פינוי עמונה - מה התורה אומרת על זה?

תלמידי ישיבה פרסמו חוברת בסוגיית בעלות של גויים על קרקע בארץ ישראל

  • אורי קירשנבום
  • ג' כסלו תשע"ז - 18:00 03/12/2016
גודל: א א א
(אברהם שפירא)
(אברהם שפירא)

כשברקע מונפת חרב ההרס על היישוב עמונה והמאמצים הפוליטיים להעביר את חוק ההסדרה שאולי ימנע זאת, תלמידים מישיבת 'עוד יוסף חי' הוציאו בשבוע שעבר חוברת המבארת בקצרה את נושא הבעלות של גויים על אדמות בארץ ישראל.

את החוברת, המבוססת על מאמר של הרב יוסי אליצור והרב יצחק שפירא ראשי הישיבה, הדפיסו התלמידים באלפי עותקים אותם חלקו בימים האחרונים בישיבות תיכוניות ברחבי הארץ.

עתי תור, אחד התלמידים שעסק בעניין, אומר בשיחה עםהקול היהודי: "השאלה היא אם לפי ההלכה הארץ הזו שייכת לנו או שהגויים שנמצאים פה באמת קונים את הקרקע ולא גוזלים אותה".

עתי מדגיש שהראייה התורנית היא זו שצריכה להנחות אותנו בענייני הציבור, דבר שמיטשטש פעמים רבות כשנכנסים למאבקים פוליטיים ומשפטיים. "הטענה של המדינה היא שהקרקעות שם שייכות לגויים. השאלה היא אם זה שאנחנו מתנגדים להחלטה הזו זה נכון וזה יהודי או שזה סתם בגלל שאנחנו מפחדים על הבתים שלנו. מה שרצינו לומר זה שלפי התורה באמת חובה עלינו להיאבק על הבתים של היהודים וזה שבג"ץ רוצה להרוס את הבתים זה בעצם גזל של הקרקעות של היהודים".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"חשוב להדגיש שנקודת היסוד שלנו היא לא רק הדיון בחוקים של בג"ץ אלא הדיון העקרוני על הבעלות על הארץ, לא רק משפטי המדינה אלא עניינים תורניים, עבירה כמו גזל וכו'. ממילא כל חייל שאמור להשתתף במעשה הזה צריך לדעת שאין שליח לדבר עבירה וכל חייל צריך לדעת שאסור לו להשתתף בדבר הזה".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד