בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המערכת בהיסטריה: נעצרו פעילים שחלקו פלייר לעידוד סרבנות

בנוסף, חיילי 'נצח יהודה' הורחקו מאזור עמונה מחשש לסרבנות המונית. פעילים: "בצבא ובמשטרה מבינים שהחיילים לא רוצים לקחת חלק בפינוי"

  • ד' כסלו תשע"ז - 14:59 04/12/2016
גודל: א א א
חיילים בגירוש מגוש קטיף (דובר צהל) צילום: דובר צה"ל
חיילים בגירוש מגוש קטיף (דובר צהל) צילום: דובר צה"ל

שני נערים בני 14 ו-17 נעצרו הבוקר בצומת תפוח בידי בלשים של היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י, בזמן שחלקו לחיילים ושוטרי מג"ב פלאיירים הקוראים להם לסרב לפקודה סביב פינוי היישוב עמונה הצפוי להערך בשבועות הקרובים.

משטרת מחוז ש"י פרסמה הודעה על דבר המעצר, בה נאמר כי קיים במעשיהם של הצעירים חשש ל"הסתה לאי ציות על פי סעיף 110 לחוק העונשין".

עו"ד נתי רום המסייע לעצורים מטעם ארגון 'חוננו' סיפר מתחנת המשטרה: "יושב כאן קטין בן 14 שאיימו עליו שוטרים במכות, ומונעים ממנו נוכחות הורים בחקירה כאילו מדובר בטרוריסט. המשטרה חצתה את כל הגבולות. ימ"ר עוצרים קטין בן 14 שחילק פלאייר לחיילים? פידל קסטרו מת, ואנחנו לא ברוסיה. מותר לאזרחים להביע דעה גם היא נוגדת את תפיסת המשטרה ובג"ץ. יש להפסיק מיד עם סתימת הפיות".

הפלייר שמחולק לחיילים ביו"ש (דוברות המשטרה)

השניים נעצרו כשהשתתפו בפעילות שיזמה קבוצת תלמידים מישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר. קבוצות של פעילים יצאו הבוקר לאזורים שונים בשומרון לחלוקת הפליירים. בין היתר התקיימו פעילויות בצומת תפוח, צומת חטמ"ר שומרון ועוד.

לדברי הפעילים, המעצר החריג של חבריהם רק מלמד על כך שמדובר בפעילות חשובה. "עם ישראל מורכב מהרבה יהודים טובים וחמים שרוצים לשמור ולהגן על עם ישראל", אומר שריה כלף, אחד הפעילים, בשיחה לקול היהודי."ישנם כאלה שרוצים לנצל את סמכותם בפיקוד ומפנים את הרצון הטוב של החיילים למלחמה באחים שלהם, נגד הערכים שבשלהם הם התגייסו לצבא. המעצר של החברים שלנו רק מראה עד כמה אנחנו צודקים, שהחיילים לא רוצים במלחמה הזו והם רוצים רק את טובת עם ישראל, ארץ ישראל והתורה. גם הצבא והמשטרה מבינים את זה ולכן נלחמים בצורה מופרכת בכל פעילות לעידוד סרבנות".

| מרחיקים את הנחל החרדי מעמונה

הבוקר התקבלה הוראה בגדוד 'נצח יהודה' המורכב מחיילים דתיים שעליהם לעזוב באופן מיידי מוצב הסמוך ליישוב עמונה, כך על פי פרסום באתר NRG.

ההוראה התקבלה בעקבות כך שישנה הבנה במערכת הביטחון כי גדוד של חיילים דתיים צפוי להקשות על משימת הפינוי וההרס בעמונה וגדוד שכזה הוא בעל פוטנציאל גדול לאירוע סרבנות המוני. יצויין כי בתחילה נפוצה שמועה שהגדוד יעזוב את הגזרה רק בשבוע הבא אך הבוקר במפתיע פורסם שההוראה כבר נתנה ותבוצע לאלתר.

מדובר צה"ל נמסר: "גרף התעסוקה המבצעית של צה״ל נבנה על בסיס מגוון שיקולים. אין בכוונתנו לפרט מעבר לכך".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד