בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הסכם בנט-נתניהו: אלו היישובים שייהרסו

הישג לבנט? יו"ר הבית היהודי וראש הממשלה סיכמו על הריסת הבתים והעברת חוק ההסדרה. תושבי עמונה יישארו על ההר לפרק זמן נוסף עד שיפונו לחלוטין. התושבים מתנגדים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ד' כסלו תשע"ז - 19:45 04/12/2016
גודל: א א א
נפתלי בנט (יחצנים) יח"צ
נפתלי בנט (יחצנים) יח"צ

הישוב נתיב האבות שבגוש עציון ותשעת הבתים בישוב עפרה, עם הישוב עמונה, ייהרסו, כך סיכום הערב (ראשון) יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי ההסכם, שיוכל להתממש רק לאחר אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, חוק ההסדרה יובא לשלוש קריאות בכנסת החל מיום רביעי הקרוב, ללא סעיף 7 המתייחס להחלת החוק רטרואקטיבית. מה שיאמר כי הישובים עמונה, נתיב האבות ותשעת הבתים בעפרה – ייהרסו.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

עוד סיכמו ביניהם, כי חלק מבתים בישוב עמונה יועתקו ל'נכסי נפקדים', אך רק לתקופה של מספר חודשים עד שלוש שנים, אשר לאחריה יועברו התושבים לחלקות סמוך לשבות רחל. בינתיים מסתמן, כי תושבי עמונה מתנגדים להסכם.

הישג לבנט? על הכתבה בערוץ שבע לא ניתן להגיב (צילום מסך מערוץ 7)

לאורך זמן, החוק יכול להיות משמעותי לגבי קרקעות אחרות ביהודה ושומרון.

ממטה מאבק עמונה נמסר בתגובה, כי "הציבור אינו טיפש: לא ניתן להכנע לתכתיבי השמאל הקיצוני, להחריב ישוב פורח, לגרש מאתיים ילדים מביתם, ועוד לקרוא לזה 'חבילת הטבות להתישבות'", אמרו.

"מנהיגות אמיתית נבחנת ברגע האמת. עבור מאות אלפי נאמני ארץ ישראל עמונה היא המבחן וסמל המאבק.מי שיוותר על עמונה סופו שיוותר גם על עפרה, נתיב האבות ועתיד ההתיישבות כולה. מי שנבהל מאיומי סרק פוליטיים לא יוכל לעמוד גם במבחנים האמיתיים.נו חוזרים ומבהירים: החרבת עמונה לא תעבור בשקט. כל האחראים לכך לא ינקו. אנחנו נהיה כאן באלפינו להגן על בתינו ולמחות על אזלת היד של הפוליטיקאים".

תגובות (12) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד