בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אי אפשר לשחד את הקב"ה ב'חוק ההסדרה'"

קונגרס הרבנים "פיקוח נפש" יוצא למאבק נגד פינוי המאחז עמונה. בקריאה שפורסמה נאמר: "אי אפשר לשחד את הקב"ה ב"חוק ההסדרה"

  • כלב אליהו
  • י"ב כסלו תשע"ז - 08:10 12/12/2016
גודל: א א א

קונגרס הרבנים "פיקוח נפש המונה כ-400 רבנים מכל החוגים והעדות, וביניהם אדמורי"ם, חברי מועצת גדולי התורה, רבני ערים ויישובים בארץ, יוצא למאבק כנגד התכנית לפינוי המאחז 'עמונה', וקורא לכנסת ולממשלה לעצור את התכנית באופן מידי, מכיוון שעצם הדיבור על פינוי יהודים מבתיהם והרס יישובים, מהווה עידוד ישיר לטרור וגורם להגברתו.

בהודעה שפורסם על-ידי הקונגרס הוסבר, על-פי הנאמר בפסוק "אשר לא ישא פנים ולא יקח שוחד", כי "אלוקי ישראל, תורת ישראל, וארץ ישראל, אינם מקבלים שוחד. אי אפשר 'לשחד' אותם עם חוק ההסדרה, ובפועל לגרש יהודים מביתם, ולהעביר שטחי יהודים לנכרים. מבחינת אויבינו אין כל הבדל אם מפנים עשרות קילומטרים או עשרות מטרים – המסר הוא אחד: היהודים לא בטוחים בבעלותם על אדמת ארץ-ישראל, ומתקפלים בפני לחצים".

הרבנים קובעים גם כי לפי ההלכה היהודית כל ויתור על שטח משטחי הארץ, כתוצאה מתביעתו של הגוי מהווה סכנה גדולה לארץ כולה. בנוסף, ההלכה לא מחלקת בין גודל השטח, אלא קובעת עיקרון: כל דיון בגורל שטח משטחי ארצנו הקדושה, הנובע מלחצו של הגוי, גורם לגוי להגביר את הלחץ באמצעות שפיכות-דמים ומלחמה, כפי שניתן לראות רק בהיסטוריה הקצרה מאז נחתמו הסכמי אוסלו.

יו"ר קונגרס הרבנים, הרב יוסף גרליצקי, רבה של מרכז תל-אביב, אמר בראיון לכלי התקשורת כי ההנחה שהעולם מצפה מעמנו לפנות את עמונה, היא הנחה שקרית ומעוותת: "כל אומות העולם, בפרט ארצות-הברית המתמודדות כולן מול הטרור הערבי, מצפות מישראל להיות חזקה ותקיפה, לא להתחשב ב"נאורות" המעושה ובפוליטקלי קורקט, ולעמוד כחומה בצורה מול הלחץ הערבי והמסייעים לו מהשמאל האירופאי. אנחנו מדמיינים שיש לחץ ומביאים אותו בעצמנו. זוהי התגשמות האמור בתורה "ונסתם ואין רודף", בורחים מ"קול עלה נידף". וכי יש מישהו הגיוני בעולם שהעלה בדעתו שישראל תפנה משפחות יהודים מבתים שנרכשו כחוק ותמסור אותם לשונאיה המייחלים להשמדתה? אנחנו שכנענו את העולם שזה בכלל עומד על הפרק".

באותו ראיון תקף גם הרב גרליצקי את שרי וחכ"י "הבית-היהודי" על הבעת השמחה באישור של "חוק ההסדרה": "הדבר משול לאדם שיגיד, אני נותן הרבה כסף לצדקה, אז מותר לי לחלל שבת פה ושם... – לא נותנים להקב"ה שוחד, ודאי לא בנושא זה בו הקב"ה מכריז בתורתו – שמדובר בסכנת שפיכות דמים להמוני יהודים, רחמנא ליצלן.אין ולא יהיה לעולם כל היתר לפנות יהודים ביישובי ספר מבתיהם. רק עמידה תקיפה, והכרזה ברורה שכל המו"מ והדיבורים עד היום היו טעות חמורה, ושטחי ישראל יישארו בכל מצב ובכל תנאי בבעלות עם ישראל – ירתיעו את אויבינו ויביאו שלום אמתי".

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד