בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתיחות ב'גבעתי' לקראת פינוי עמונה

חייל בחטיבה מספר על מתיחות לקראת המשימה שהוטלה עליהם לאבטח את פינוי עמונה. "לא בשביל זה התגייסתי" • אוהל ענק וכלים כבדים כבר מוכנים עבור כוחות ההרס

  • י"ב כסלו תשע"ז - 13:08 12/12/2016
גודל: א א א
ארכיון (דובר צהל)
ארכיון (דובר צהל)

מבצע פינוי היישוב עמונה הולך ומתקרב וכוחות הביטחון נערכים לקראתו במרץ. מסוכנות הידיעות TPS נמסר כי בסמוך לבסיס אוגדת איו"ש שליד בית אל הוקם אוהל ענק שככל הנראה צפוי לאכלס את הכוחות המפנים. כמו כן הגיעו למקום כלים כבדים שצפויים להשתתף בהרס היישוב.

בדרך לעמונה?! כלים כבדים בבסיס אוגדת איו"ש (ענבל ראובני TPS)

ככל שנוקפים הימים צצות עוד ועוד קריאות לאנשי כוחות הביטחון לסרב לפקודת הגירוש וחיילים רבים מתבטאים בכלי התקשורת כי בכוונתם לסרב לפקודה שכזו לכשיידרשו לה.

אפרים (שם בדוי), לוחם בחטיבת 'גבעתי', מספר בשיחה עםהקול היהודישלו ולחבריו נמסר שהם צפויים לאבטח את היישוב עמונה במרחק מן היישוב בכדי למנוע אירועי פח"ע של ערבים בזמן הפינוי, אך הוברר להם שייתכן ותיווצרנה סיטואציות של חיכוכים גם עם פעילים יהודים שמבקשים להגיע לתמוך במאבקם של תושבי היישוב.

"אמרו לנו שבמידה ויהיו יהודים שיבואו לחסום צירים וכדו' יהיה לנו מגע איתם", מספר אפרים. "אני באתי להגן על אזרחי ישראל. אם אני אראה שאזרחים עושים איזשהי פעולה שהיא לא אלימה אלא הפגנה ואני אופקד להתעמת איתם אני לא אבצע כזו פקודה".

אפרים מספר שיש "מתיחות רבה" בתוך החטיבה, בין החיילים ומול הקצינים, סביב הידיעה הזו, דבר שמביא את המפקדים לדבר עם החיילים על העניין ולנסות "להרגיע" את השטח.

אוהל ענק שהוכן עבור הכוחות המפנים (ענבל ראובני TPS)

"אני בתור אדם דתי גדלתי על ערכים דתיים. אני מתנגד לפינויים, לבוא ולשלוף אנשים מהבתים שלהם - לך תדע איך הם יסתדרו. רואים עד היום את התוצאות של הפינוי בגוש קטיף. שבוע שעבר ראיתי סרטונים של פינויים, אלו תמונות שאני אישית לא רוצה להיות בכזו סיטואציה", אומר אפרים.

"אני התגייסתי בכדי להגן על העם היהודי. לא באתי בשביל להשתתף בפינויים ואפילו לסייע בבידוד של מקום שבו גרים אחים שלי".

"כשאתה מתגייס לצבא אתה מגיע למקום שאתה בטוח שהוא טוב ואז אתה מגלה שאתה נמצא במקום שהרבה פעמים אין בו היגיון. אומרים לך 'זו הפקודה וזהו', אין לך מה לעשות. אז לפעמים עושים גם דברים כאלה אבל לפעמים מדובר בדברים שהם נגד האידיאולוגיה ונגד כל הדבר הזה שנקרא צבא ההגנה לישראל".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד