בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המחאה מדגישה את הניתוק בין ראשי הצבא לחיילים"

מחאת הסרבנות ברשת צוברת תאוצה. חייל שפרסם תמונה בפייסבוק אומר: "גם במעגל חמישי הייתי מסרב פקודה"

  • אורי קירשנבום
  • י"ב כסלו תשע"ז - 20:29 12/12/2016
גודל: א א א
(תמונה שעלתה בעמוד הפייסבוק)
(תמונה שעלתה בעמוד הפייסבוק)

עמוד הפייסבוק "גם אני אסרב לפנות את עמונה" צובר תאוצה. עוד ועוד חיילים מפרסמים בעמוד תמונות שצלמו עם הכיתוב המצהיר כי יסרבו לפקודת פינוי עמונה לכשיידרשו לכך.

אריאל (שם בדוי) הוא לוחם בשריון. כשהוא שמע על הפרסום בפייסבוק הוא החליט לשלוח גם כן תמונה - "מסייעת 7 לא מפנים את עמונה", למרות שאין כוונה בשלב זה לשלב את החטיבה שלו באיזשהו מעגל של כוחות הפינוי. "הייתה לנו שיחה עם המ"פ והוא דיבר איתנו על השלט הזה", מספר אריאל לקול היהודי. "הוא דיבר על זה שחשוב שיהיו דעות פוליטיות אבל בצבא קודם כל אנחנו חיילים וממלאים פקודות. הוא דיבר על החשיבות של החוק, 'אנחנו בצבא כדי לשמור על החוק'".

ומה התשובה שלך לטענות שהמפקד העלה?

"אני לא מרגיש מחוייב לחוק כשהוא נגד התורה, כל פעם שתהיה איזשהי דילמה בין החוק לבין התורה אז ברור לי מה אני אעשה. גם אם אנחנו היינו אמורים להיות מעגל חמישי אז ברור לי שזה לא שייך".

(מתוך עמוד הפייסבוק "גם אני לא אסרב לפנות את עמונה)

"אני משרת בצבא אבל ברור לי שקודם כל אני מחוייב לתורה", מוסיף אריאל. "כשהצבא לוקח חיילים ומשתמש בהם נגד התורה אז ברור לי שלא רק שאני לא חלק מזה אלא אני גם יוצא נגד. אני לא אומר את זה כרגע בקול כי אני לא רוצה להיענש אבל חשוב לי לעשות משהו".

עד כמה אתה מרגיש שזה מבטא אווירה שקיימת גם אצל שאר החיילים שלך בפלוגה?

"אני לא יודע אם שאר החיילים מתבטאים בצורה הזו ומדברים על המחוייבות לתורה, אבל אחרי השיחה של המפקד חברים מהפלוגה דברו על התמונה שפרסמתי בפייסבוק ומאוד התלהבו מזה".

זה נכון יותר לגבי בני ישיבות מאשר חיילים אחרים?

"ממש לא. להפך. יש אצלנו בחורי ישיבות שיותר מדי מקדשים את המדינה בלי לחשוב".

מנהלי עמוד הפייסבוק מביעים סיפוק רב מהתכונה הרבה סביב הפעילות בעמוד. לקול היהודי הם אומרים: "אנו שמחים לראות את כמות החיילים שפנו אלינו והביעו הזדהות עם הקריאה 'גם אני אסרב לפנות את עמונה'".

פעילים בשומרון קוראים לחיילים לסרב לפקודת פינוי עמונה

"הכמות הזו רק מוכיחה לנו את מה שידענו, שחיילי צה"ל לא רוצים לפעול כנגד אחיהם", הם מוסיפים. "המחאה הזו מצטרפת למחאות שנראו בעבר, בין אם בסיפורו של דוד הנחלוואי ובין אם בסיפור פינויו של בית הכנסת בגבעת זאב ומוכיחה שוב כמה המערכת והדרגים הגבוהים מנותקים משאר החיילים. אנו מחזקים את חיילי צה"ל שימשיכו להלחם באוייב האמיתי ולהגן על אחיהם המתיישבים וקוראים לביבי, לבנט ולליברמן להפסיק להפנות את חיילנו ושוטרינו כנגד אחינו המתיישבים".

מדובר צה"ל הגיבו לדברים: "צה״ל מגנה ואוסר על כל גילוי סרבנות באשר הוא ויטפל בו בחומרה. מעצם היותו של צה״ל, צבא במדינה דמוקרטית אשר פועל ויפעל בכפיפות לדרג המדיני ויבצע כל משימה שתוטל עליו בכפוף לחוק".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד