בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המאבק על עמונה: הסכם חדש בין בנט לנתניהו

על-פי הסיכום, עמונה תועתק להר הסמוך במסגרת "נכסי נפקדים"

  • כלב אליהו
  • י"ב כסלו תשע"ז - 17:58 12/12/2016
גודל: א א א
(אברהם שפירא)
(אברהם שפירא)

היום (ב') הגיעו להסכמה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה, על פתרון חדש עבור היישוב עמונה. על-פי ההסכם, עמונה תועתק להר סמוך במסגרת פתרון 'נכסי נפקדים' ולאחר שיוכשרו החלקות המתאימות.

הפתרון שהוסכם הוצג הבוקר וקיבל את אישורו של היועץ המשפטי. בהמשך, יוצג הפתרון המדובר לתושבי עמונה, ולאחר קבלת הסכמתם והתחייבותם לפינוי בהסכמה, ניתן יהיה לפנות לבית המשפט העליון כדי לבקש לדחות את הפינוי בחודש ימים, במטרה להיערך כיאות להעתקת היישוב כולו.

בישיבת סיעת 'הבית היהודי' אמר השר בנט: "הצלחנו לגבש מתווה טוב ועמדנו ביעד שהצבנו לעצמנו; להשאיר את עמונה על ההר" והוסיף, |מדובר במתווה שנותן אופק לתקופה ארוכה, על שטח גדול, שמכיל את כל המשפחות עם פוטנציאל התרחבות".

בנט גם התייחס לתושבי עמונה, ואמר, כי הוא מאמין שתושבי עמונה יקבלו את ההסכם, וכי רק נחישותם היא שהביאה להסכם זה. עם זאת, העתקת יישוב מהווה עוול וכאב לב גדול לתושבי המקום, אך בנסיבות שנוצרו לא היה ניתן להשיג פתרון טוב יותר. בסיום דבריו, הודה בנט לראש הממשלה וליועץ המשפטי "על הגיענו להישג זה, ועל המאמצים המשותפים".

בנט גם התייחס לאופי המאבק, ואמר: "אסור בשום מצב ובשום תנאי, ולמען שום מטרה להפעיל אלימות".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד