בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כיצד ניתן להיאבק בצורה יעילה?

בראיון לקול היהודי מספר מי שנעצר ב"פרשת המרגלים" כיצד ניתן לייצר מאבק יעיל על עמונה. "גם אם עמונה יחליטו לחתום על ההסכם, הם עשו היסטוריה"

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"ח כסלו תשע"ז - 11:43 18/12/2016
גודל: א א א

תושב גבעת שלהבתיה בשומרון, פעיל ציבורי מכור בהתיישבות, מבקש להעביר מסר מעודד לתושבי עמונה.

בשיחה עם הקול היהודי, אומר עקיבא הכהן, שנעצר והואשם לפני כחמש שנים בפרשת "המרגלים" כאשר פעל למניעת הרס במצפה יצהר, רמת גלעד ומקומות נוספים, כי "הייתי שם אתכם, בשבת שעברה וגם השבת. בקור, בגשם, ובעיקר בחוסר הבהירות".

"כן, גם לי הייתה ההרגשה שאולי אנחנו לא צריכים להיות כאן, משחקים בנו כחיילים בשחמט בשביל להרוויח הסכם יותר טוב. לאחר מחשבה, במקרה הזה, גם אם בסופו של יום תושבי עמונה יחליטו להתפנות מרצון הם עשו דבר גדול, הסטוריה!. להזכירכם לפני חצי שנה זמביש כבר סגר על העתקה שלהם לשבות רחל".
  • "הם הישוב הראשון שאמרו לזמביש: תודה, אנחנו ילדים גדולים גדולים ויודעים להחליט בשביל עצמנו.
  • הם הישוב הראשון שאין רבנים ומנהיגים שמחליטים בשביל התושבים.
  • הם הישוב הראשון שאומר לא! לשיטות המאבק של זמביש, מועצת יש"ע וגוש קטיף.
  • הם הישוב הראשון שלא מסתירים מפעילים מידע הן על המגעים שהם מקיימים והן על שיטות המאבק".
"לכן, גם אם היום תושבי עמונה יחלייטו לקבל הסכם אני שמח שהיינו שם איתם בדרך החשובה שהם קידמו את כולנו!".
הכהן בשומרון (הקול היהודי)
עוד מוסיף הכהן ואומר, כי "בעניין גבולות מאבק,כמו שהרב גינזבורג אמר, אם הם לא היו שם בשביל להיאבק אז לא היה מאבק ולכן עלינו לפעול בתוך הגבולות שהם קבעו. אבל... יש בתוך הגבולות האלו שטח גדול מאוד שניתן לפעול בו. אפרט כאן ארבעה כללים שלדעתי הם הבסיס למאבק מוצלח בעמונה וכולם במסגרת החוק וגבולות המאבק:
1.זמן- הארכת זמן הפינוי חשוב משלוש סיבות:
א. ככל שהזמן יתארך, יותר אנשים יצטרפו למאבק, בעמונה, בדרכים ובמקומות לימודיהם ומגוריהם.
ב. ככל שהמאבק יתמשך מהדורות החדשות ייפתחו בנושא הזה וממילא התודעה הציבורית תיצרב יותר חזק.
ג. למערכת גם קשה... ובמיוחד במזג אוויר כזה. אחד הדברים שהעיקריים שהם בוחנים זה כמה זמן ארך הפינוי וכמה כוחות הם היו צריכים לזה".
2.מקום -המאבק על עמונה הוא לא רק במקום. בכל מקום שאתה נמצא, אם זה כי כי לא הצלחת להגיע לשם או כי זרקו אותך משם, אתה יכול להצטרף או להמשיך את המאבק. אם זה בצעדה לאורך הכביש עם שלט 'גם אני בדרך לעמונה' בלי להפריע לתנועה או עמידה בצומת עם שלט בלי לחסום את הכביש. דבר זה חשוב הן מבחינת התודעה של האנשים והן מבחינת הקושי של המערכת להכיל את האירוע".
3. מאבק פאסיבי חכם -מאבק פאסיבי במסגרת החוק זה לא אומר רק לחכות לשוטר באמצע הכביש שיקח אותך לאוטובוס, יש הרבה אמצעים חכמים פאסיביים לחלוטין שיכולים להקשות על הפינוי ויאריכו את הזמן. תהיה יצירתי!"
4. להיות במוכנות -סבירות גבוהה שכוחות ההרס יבואו בהפתעה, בשלב ראשון על מנת לבודד את השטח. הם יחלקו את השטח בצורה מאוד מהירה לאזורים שונים כאשר אין מעבר משטח אחד לשני. כוחות הפינוי יודעים כל אחד לאיזה בית משפחה הוא הולך ועם מי ומה הוא הולך להתמודד שם ולכן גם עליך לדעת את זה. לא יהיה לך זמן לחשוב כשהם יגיעו. תחליט כבר עכשיו מה אתה רוצה לעשות ואיפה אתה רוצה להיות בזמן הפינוי ותהיה שם כבר מהרגע שיש התראת פינוי מיידית, אל תחכה לראות את שוטרים מול העיניים כי אז זה יהיה כבר מאוחר מדי!"
תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד