בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צעק: "הורסים רק לערבים" ותקף

דיון בועדת הפנים על אכיפת החוק במגזר הערבי - הייתה הפתיח לאלימות שהגיע לאחר מכן

  • ד' שבט תשע"ז - 09:45 31/01/2017
גודל: א א א

ועדת הפנים בראשות חה"כ דודי אמסלם, קיימה אמש (שני) דיון ראשון בהצעת החוק הממשלתית להגברת האכיפה כנגד בניה בלתי חוקית. בדיון השתתפו מספר רב של חברי כנסת מהרשימה הערבית ומסיעות השמאל, שטענו כי החוק מתמקד באכיפה במגזר הערבי בלבד, שבונה באופן בלתי חוקי "מחוסר ברירה", בשל מחסור בתכניות מתאר.

ארז קמניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הבהיר מנגד, כי "רוב היישובים במגזר הם מתוכננים, העבודה של התכנון המתארי היא פרי עבודה מאומצת שנעשתה בעשר השנים האחרונות".

"אנחנו משקיעים הרבה מאד כספים במימוש החזון. הוקצו תקציבים לסבסוד פיתוח ולהקמת מבני ציבור", אמר גם מנכ"ל משרד רוה"מ אלי גרונר. "בותמ"ל לבד מקדמים עכשיו 30,000 יחידות דיור ב-14 יישובים ערביים. מרכיב הכרחי בהגשמת החזון הזה היא אכיפת חוק וסדר. לא משנה כמה נשקיע, אם ההפקרות באכיפה תימשך, תוכניות לא יצאו לפועל והתקציבים ירדו לטמיון".

ביציאה מהדיון הלך עו"ד ג'אפר פראח מנכ"ל מרכז מוסאווה לעבר המשנה ליועמ"ש ארז קמניץ, כשהוא מטיח בו עלבונות ואמר: "אתה הורס רק לערבים". מאיר דויטש, מנהל מחלקת מדיניות בתנועת רגבים שיצא קודם לכן מאולם הוועדה ועמד ליד עמדת העיתונאים, הבחין במתרחש ותיעד את התקרית. ג'פאר הזועם פנה לעבר דויטש, הכה אותו ואף חטף ממנו את מכשיר הטלפון.

איש משמר הכנסת שהיה במקום, לקח מג'פאר את מכשיר הטלפון והשיב אותו לדויטש, אשר הגיש תלונה במשרדו של קצין הכנסת ולאחר מכן הגיש תלונה פלילית במשטרה.

"כל מי שעוסק בסוגיה יודע שהנפגעים העיקריים מהבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי, אלו התושבים עצמם שסובלים לאחר מכן ממצוקת תשתיות ופיתוח ארוך טווח", אומר דויטש. "ארגונים אינטרסנטיים ומסיתים כדוגמת מוסאווא ואחרים, פועלים כל הזמן להנציח את בעיית הבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי במקום לתת לה פתרון, בכך שהם מתייחסים לשמירת החוק כאל המלצה בלבד.
"מסתבר", מוסיף דויטש, "שמנכ"ל מוסאווא הביא לידי ביטוי את העבריינות והאלימות גם במשכן הכנסת. הדבר לא ירתיע אותנו בהמשך פעילותנו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד