בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יום העצמאות: חיילים הצדיעו בהר הבית והורחקו

איש וואקף מוסלמי הפנה את תשומת לב השוטרים הערבים, והחיילים הורחקו מהר הבית

  • ו' אייר תשע"ז - 11:05 02/05/2017
גודל: א א א
החיילים מצדיעים הבוקר בהר הבית (צילום: בנצי) (צילום: בנצי)
החיילים מצדיעים הבוקר בהר הבית (צילום: בנצי) (צילום: בנצי)

2 חיילים מיחידת כפיר שערכו הבוקר סיור בהר הבית, ובמהלכו הצדיעו מול מקום קודש הקודשים, קיבלו הודעה בסיום הסיור מקצין משטרה כי מעתה תמנע מהם האפשרות לעלות להר הבית וזאת עד לפגישת ברור ביחידת המקומות הקדושים של המשטרה, כך מדווח ארגון חוננו.

במהלך הסיור, אותו ערכו החיילים על מדים כאשר כומתות על ראשם, הצדיעו החיילים אל מול מקום קודש הקודשים. איש וואקף שהבחין בנעשה התרעם והסב את תשומת לב השוטרים, חלקם בני מיעוטים, אשר הודיעו לחיילים כי בסיום הסיור הם יטופלו. בסוף הסיור נמסרה לחיילים ההודעה על ההרחקה תוך שהשוטרים מציינים כי הסיבה להרחקה היא העובדה כי הצדיעו מול קודש הקודשים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מסייע לחיילים מסר בתגובה: "חרות היהודים במדינה היהודית ובארץ ישראל היא שכל אזרח יוכל להיות בכל מקום ללא הגבלה. לא יתכן שחיילי צה"ל שבאים ביום העצמאות למקום הקדוש ביותר יורחקו מהמקום ללא סיבה. להרחקה אין סמכות ואנו נפעל כנגדה במישור המשפטי."

"ממשיכי דרכם של החיילים שהכריזו הר הבית בידנו"

שמואל (זנגי) מידד, מנכ"ל ארגון חוננו הגיב גם הוא על הרחקת החיילים מהר הבית: "החיילים האלו הם ממשיכי דרכם של אותם חיילים שהכריזו במלחמת ששת הימים "הר הבית בידינו" והרטיטו את ליבו של כל יהודי בעולם.

אישית, אז כילד על גבול עזה אני זוכר את 'שלושת שבועות הכוננות' שהיו לפני אותה 'מלחמת מנע', כשהבדיחה העצובה שהתהלכה אל מול דיכאון ציבורי כללי "האחרון בשדה התעופה בלוד שיכבה את האור".

אני רואה בזה גם מחאה על כך שבעוד כ - 3 שבועות יחלפו בדיוק יובל שנים מאז הנס הגדול והתשועה של מלחמת ששת הימים, ובמדינת ישראל כמעט שתיקה רועמת."

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד