בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יצהר הפגינה: "לא לגרש יהודי מביתו"

מעל מאה תושבי יצהר הפגינו אמש כנגד הכוונה להוציא צו מנהלי לחברם ליישוב אלקנה פיקאר. במהלך ההפגנה נחסם ציר גלעד לנסיעת ערבים.

  • יח"צ
  • י"א אייר תשע"ז - 09:16 07/05/2017
גודל: א א א
ההפגנה אמש (צילום: מטה כולנו אלקנה פיקאר)
ההפגנה אמש (צילום: מטה כולנו אלקנה פיקאר)

מעל מאה מתושבי יצהר ערכו אמש (מוצ"ש) הפגנה בצומת יצהר במחאה על הכוונה להוציא צו הרחקה מנהלי כנגד חברם ליישוב אלקנה פיקאר. ההפגנה נערכה בצומת יצהר, על ציר גלעד, לאור ההפגנה חסמו כוחות צבא את ציר גלעד לנסיעת ערבים למעלה משעתיים.

במקום נשאו דברים מספר תושבים. הרב הלל רינוס מיצהר קרא להסיר מסדר היום את האפשרות שפיקאר יקבל צו מנהלי: "באנו לפה למחות על הסיפור של אלקנה פיקאר, וכדי שהפגיעה החמורה שיכולה ליפול עליו תעלם מסדר היום, וכן כל יתר הרעיונות העווילים הללו, כנגד מי שהם לא בדיוק בזרם של מקבלי ההחלטות הללו" אמר.

השבוע צפוי להימשך המאבק הציבורי כנגד הכוונה להוציא צו ממנהלי לפיקאר. בדף הפייסבוק המלווה את המאבק "כולנו אלקנה פיקאר" הביעו את תמיכתם בפיקאר כבר מעל 1000 איש.

בתוך כך, בסוף השבוע הגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו השגה מפורטת לאלוף פיקוד מרכז, רוני נומה, בה נימק מדוע אין להוציא צו מנהלי לפיקאר. בהשגה תקף עו"ד יאדו את השימוש בצו מנהלי וכן כתב כי הצו יפגע קשות בחופש עיסוקו ובמשפחתו של פיקאר, ולכן דרש שלא להשתמש כנגדו בצו זה.

נזכיר כי אלקנה פיקאר, נשוי ואב לשישה ילדים קיבל הודעה כי בכוונת האלוף והשב"כ להוציא כנגדו צו הרחקה מנהלי, לתקופה של ארבעה חודשים משטחי יהודה ושומרון וזאת ללא משפט. במסירת ההודעה לפיקאר קבלן בניין בעבודה עברית, מסרו לו נציגי השב"כ כי הרקע להודעה הינה העובדה כי הוא מארח ומסייע לבחורים המכונים" נוער הגבעות" בביתו. פיקאר ומשפחתו מארחים את הבחורים לסעודות, משמשים להם כבית חם, ובביתם מתקיימים שיעורי תורה וחיזוק לנוער.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד