בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פניה ליועמ"ש בעקבות חקירת עיתונאי הקול היהודי

ארגון העיתונאים בישראל: המשטרה והפרקליטות הפרו ברגל גסה את הנהלים, פגיעה קשה בחופש העיתונות

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ה אדר תשפ"א - 15:00 09/03/2021
גודל: א א א

בעקבות חקירת עיתונאי 'הקול היהודי' אלחנן גרונר, פנה אתמול (שני) ארגון העיתונאים בישראל אל היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט בבקשה לבדוק ולהתייחס לביצוע פעולות שכאלה שלא כדין.

לדברי ארגון העתונאים מדובר בפגיעה קשה בגרונר עצמו ובחופש העיתונות בשני היבטים, האחד: זימונו של גרונר לחקירה שלא כדין והפרת נהלי המשטרה תוך ידיעה שמדובר בעיתונאי ולאחר שהובהר להם שלא היה מעבר על צו איסור הפרסום בגינו זומן מכיוון שהציוץ עלה חמישה ימים לפני הוצאת הצו. ההיבט השני הינו עצם פניית פרקליטות המדינה לרשת החברתית 'טוויטר' בבקשה להורות על חסימת העמוד של גרונר, זאת ללא כל מקור חוקי וללא פניה מוקדמת לגרונר עצמו.

עוד מדגיש הארגון בפני היועץ המשפטי לממשלה כי משטרת ישראל אינה יכולה לזמן עיתונאי לחקירה ובעצם זימונו בחרה להפר את הכללים ברגל גסה. מהלך זה שהופנה כנגד גרונר משדר למעשה לציבור העיתונאים והן כלפי הציבור הרחב שחופש העיתונות והחיסיון העיתונאי עשויים להיפגע. זימונו של העיתונאי לחקירה בהתייחס לעבודתו העיתונאית מהווה פגיעה קשה ביותר בחופש העיתונות.

בנוגע לפעילות הפרקליטות על מנת להסיר את הציוץ, כותב ארגון העיתונאים, כי מחלקת הסייבר בפרקליטות פעלה ללא כל מקור או סמכות חוקיים, תוך פניה חד-צדדית שלה לרשת החברתית 'טוויטר' להסרת הציוץ ולנעילת חשבונו של גרונר ומבלי שפנתה קודם לכן לעיתונאי עצמו.

מכתב זה של ארגון העיתונאים בישראל מצטרף לשני מכתבים קודמים אשר הופנו למ"מ פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, ואשר טרם נענו על ידו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד