בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"איש חסד, תלמיד חכם, וגיבור ישראל"

מכרים וחברים של הרב אחיעד אטינגר ה' יקום דמו סיפרו על אופיו ודמותו. "עסוק רק בצרכי ציבור. לא הייתה אפשרות שלא יחתור למגע"

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"א אדר ב תשע"ט - 11:38 18/03/2019
גודל: א א א
הרב אחיעד אטינגר הי"ד. ישיבת עוז ואמונה
הרב אחיעד אטינגר הי"ד. ישיבת עוז ואמונה

הרב אחיעד אטינגר הי"ד נפטר הבוקר מפצעיו לאחר שאמש נפצע אנושות מירי שביצע לעברו מחבל ערבי. הרב אטינגר נפצע אנושות במוחו ולאחר יממה של מאבק נפטר הבוקר מפצעיו.

הרב אטינגר חתר למגע לאורך האירוע וירה מספר כדורים לעבר המחבל. הרב היה בדרכו למקום אחר אך כששמע קולות ירי חזר ברכבו על מנת להציל חיים, ונורה כאמור על ידי המחבל.

הרב אטינגר היה ממקימי ישיבה בדרום תל אביב בליבה של "אפריקה הקטנה", השכונות המוצפות במסתננים סודניים. הישיבה הפיצה אור במקום וחיזקה את האחיזה היהודית. 

הלוויתו תצא בשעה 14:00 מרחבת בית הכנסת ביישוב עלי לכיוון מקום הרצח בצומת אריאל. בשעה 15:00 יערכו הספדים בצומת ובשעה 16:30 מתוכנן מסע ההלוויה להגיע לבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

ד"ר מיכאל בן ארי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ראש הישיבה בדרום תל אביב תחנה מרכזית הישנה, פגשתי את האיש הקדוש הזה לפני כמה ימים שוקד על תלמודו בבית הכנסת שהיה נטוש והוא הפך אותו למרכז של תורה".

בראיון לכאן חדשות סיפר אביעד גזבר, תושב עלי ושכנו של הרב אחיעד אטינגר "הוא אדם עצום. כל הזמן היה עסוק רק באחרים ובצרכי הציבור, מסוג האנשים שכבר לא קיימים יותר. אנחנו ניקח את כל העוצמות שהיו בו ונרים את זה למקומות אפילו יותר גבוהים.

חשבתי שברור שאם הוא היה באזור הפיגוע הוא היה נכנס ומנסה לפתור את האירוע. ברגעים כאלה אתה עובד לפי אינסטינקטים, והאינסטינקטים שלו כל כך טהורים למען האחר, שלא הייתה שום אופציה אחרת", סיפר גזבר.

מאי גולן, פעילה חברתית מדרום תל אביב סיפרה אמש לערוץ 7 על הרב אטינגר: "אין לי איך לתאר את הרב אטינגר אלא כצדיק יסוד עולם.  אנחנו מדברים כאן על ראש הישיבה בדרום תל אביב, איש צדיק שלקח בית כנסת שהיה נטוש לחלוטין והפך אותו למרכז של תורה ועלייה לרגל".

"בשנים האחרונות כפעילה חברתית אני מסיירת עם עשרות קבוצות מהארץ ומהעולם בדרום תל אביב. הם רואים את כל הזוועות כאן ואז בסוף אני מביאה אותם לנקודת אור קטנה, לבית הכנסת של הרב אטינגר.

בתי הכנסת בתל אביב נטושים והוא הביא מכל קצוות הארץ בחורי ישיבה שבאים ללמוד שם, הוא עצמו הגיע במיוחד כל יום מעלי. קשה לי לשמוע שהוא היה בפיגוע. אני יודעת שלפני כמה שנים כשהוא עשה קמפיין לגיוס כספים והיינו חלק מהקמפיין הוא עשה את זה ממקום של קדושה למען השכונה כדי להלחם בכאוס ולהביא אור.

בציוץ בטוויטר היום כתב ח"כ סמוטריץ' בצירוף תמונתו של הרב: תסתכלו על הפנים הטובות, היפות והמאירות האלה. תחשבו על 12 ילדים מתוקים שנראים דומה מאוד והפכו בן רגע ליתומים. מגש הכסף שעליו מוקמת מדינת היהודים האהובה שלנו משתבץ בעוד ועוד יהלומים יקרים מפז, שבמותם מצווים לנו את החיים. נעמת לי מאוד מורי ורבי ושכני הקדוש הרב אחיעד. השם יקום דמך.

 

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד