בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"השלטון לא מסוגל להגיד שיש מלחמה"

"אם התפיסה היא שיש כאן ציבור אחד, הציבור הישראלי, שבו כולם בסדר גמור ורק מספר "מחבלים בודדים" מקלקלים את העסק, אז ברור למה לא מצליחים לטפל בטרור", אומר עו"ד אורי צפורי מתנועת דרך חיים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ה חשון תשע"ה - 22:40 18/11/2014
גודל: א א א
נתניהו במסיבת עיתונאים הערב (חיים צח לע"מ)  (חיים צח לע"מ)
נתניהו במסיבת עיתונאים הערב (חיים צח לע"מ) (חיים צח לע"מ)

בראיון לקול היהודי בעקבות הטבח הבוקר (שלישי) בירושלים, אשר הערבים שביצעו אותו הועסקו במכולת סמוכה ובניקיון בית הכנסת, מצביע עו"ד אורי צפורי מתנועת 'דרך חיים' על כמה מהנקודות המרכזיות שבגללן המדינה איננה מסוגלת לדבריו, לפתור את הבעיה הבטחונית.

"רק לאחרונה פורסם שמשרד הכלכלה ברשות השר נפתלי בנט עושה טלפונים לעסקים להגיד להם שהם עוברים על החוק כשהם מעדיפים להעסיק רק יהודים. מצד אחד מתנהלת מלחמת חורמה בחקיקה ובתקשורת נגד כל מי שמעז לחשוב על העדפת עובדים יהודים, ומהצד השני השר לבטחון פנים מדבר על כך שהוא לא יודע איך להתמודד עם טרור עממי. רק להבין את האבסורד - יהודי שירצה היום לפטר עובד ערבי כי הוא מפחד מאירוע כזה, לא יוכל לעשות זאת על פי חוק" אומר צפורי.

עו"ד אורי ציפורי

"כשמבינים שיש שני עמים שנלחמים - לא מעסיקים ערבים ומונעים פיגועים"

"הבעיה היא שהמדינה לא מסוגלת לומר שיש כאן שני לאומים שנלחמים על הארץ. משקיעים כל כך הרבה מאמצים כדי לומר שבעצם יש כאן אומה אחת, אזרחי מדינת ישראל, שכולם אזרחים טובים ונורמטיביים, ורק כמה אנשים בודדים נסחפו אחר רוחות רעות שמנסות ללבות את האש.מדברים כל הזמן על ה"גל הנוכחי". בעצם רוצים להגיד שיש פה ציבור שקט, שהוא בעד מדינת ישראל ואוהב יהודים, הוא "אח שלנו". פתאום באה רוח רעה, אבו מאזן או מישהו אחר, מסית ומלבה את האש ואז קם אחד בודד, חריג שלא מלמד על הכלל, שקם ועושה מעשה.יש גלים שהם באמת תוצאה של רוח שמנשבת על פני מים שקטים, אבל יש גלים שהם תוצאה של פעילות געשית מתחת לפני המים. גלים כאלה נקראים צונאמי", מסביר ציפורי.

"הציבור הערבי איננו דומה למים שקטים שרוחות זרות השתלטו עליהם, אלא למים שתנועות ומגמות עקביות רוחשות תחתיהן. כל הזמן יש תנועה מתחת לפני השטח ומידי פעם כשיש תירוץ, כמו הדוגמא הנוכחית שיש ערבי שהתאבד, אז זה פשוט מתפרץ.כשאי אפשר לדבר על מלחמה בין שני לאומים אז אי אפשר לדבר על עבודה עברית וודאי שאי אפשר להילחם בטרור".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד