בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עונש מגוחך למחבל - "לא התכוון לפגוע"

עסקת טיעון נחתמה עם מחבל שביצע 3 פיגועי ירי לאחר שטען כי ביצע את הפיגוע רק כדי להיכנס למאסר

  • כ"ו חשון תשע"ה - 15:03 19/11/2014
גודל: א א א
פגיעה באוטובוס מאחד מפיגועי הירי שביצע המחבל (צבי סוכות הקול היהודי)
פגיעה באוטובוס מאחד מפיגועי הירי שביצע המחבל (צבי סוכות הקול היהודי)

אשרף עיסא, מחבל ערבי מכפר המרצחים עוורתא הסמוך לאיתמר, ירצה רק שבע שנות מאסר ועוד עשרה חודשים, וזאת על אף שהורשע בביצוע שלושה פיגועי ירי בשומרון לפני כשנה וחצי.

עיסא ביצע פיגועי ירי מאקדח לעבר אוטובוסים של חברת אפיקים שנסעו בכפר חווארה. בפעם הרביעית נתפס בידי כח צבאי בטרם ירה.

הקליעים שירה פגעו באוטובוסים, אך למרות האירועים החמורים, הסתפקה הפרקליטות הצבאית בעסקת טיעון ועונש מקל עבורו. הסיבה לכך היא טענתו של המחבל, שעבר היה עצור על עבירות בטחוניות של חברות בחמאס, כי לא התכוון לפגוע באיש אלא רצה להעצר ולשבת בכלא, וזאת בכדי לקבל כספים מגורמי טרור.לדבריו ירה דווקא על אוטובוסים ממוגנים וכיוון לחלקם התחתון בכדי שלא לפגוע באיש. לטענתו ניסה לקבל כספים מחמאס על תקופת מעצרו הקודמת בכלא, אך ה"רשות הפלסטינית" החרימה לו את הכספים ומשכך ביקש לשבת שוב במאסר ולקבל כסף.

יש לציין כי בדיקת הקול היהודי לאחר מעצרו העלתה כי עיסא העלה לדף הפייסבוק שלו סטטוס "שהידי" זמן קצר בטרם יצא לאירוע הרביעי בו נעצר.

סרן סלמאן סרחאן, נציג התביעה, ציין אמנם כי סתם כך היה ראוי לבקש לגזור על המחבל עונש מאסר בעל מספר שנים "דו ספרתי", כלשונו, אולם משום מה החליטה התביעה לגשת לעסקת הטיעון.

השופטיםשרון ריבלין-אחאי,אבישג אגמי מרדכי וסמזר שגוג, קיבלו את הסדר הטיעון ושלחו את המחבל לעונש מקל."התלבטנו לא מעט האם לכבד את ההסדר", כתבה השופטת ריבלין אחאי. לאחר שהונח בפנינו לבקשתנו חומר החקירה מחקירתו של הנאשם בשב"כ, מצאנו כי אכן היה קיים קושי ראייתי לסתור את גרסת הנאשם כפי שנמסרה כבר בחקירת השב"כ. הנאשם מסר שם גרסה עקבית לפיה כוונתו היתה להיעצר ולהיאסר לתקופה, אשר תאפשר את השלמת בניית ביתו. הוא אף פירט את האמצעים בהם נקט על מנת שלא לגרום לפגיעה בנפש ועל מנת להיעצר בהקדם. עם זאת, מעשיו של הנאשם, תהא הכוונה העומדת מאחוריהם אשר תהא, הינם מעשים אשר פוטנציאל הסיכון לחיי אדם הגלום בהם הינו עצום... מאידך שקלנו את העובדה כי למרבה המזל איש לא נפגע כתוצאה ממעשיו של הנאשם. כמו כן התחשבנו בשיתוף הפעולה שלו עם גורמי החקירה כבר מראשית חקירתו ובהודאתו באשמה בפנינו, אשר חסכה בזמן שיפוטי".

ערבי נוסף מעוורתא שסייע לו כתצפיתן באחד המקרים, נשלח ל-44 חודשי מאסר בלבד.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד