בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השב"כ מודה: הדריסה בגוש עציון - פיגוע

בפיגוע הדריסה שהתרחש לפני כשבועיים בגוש עציון, נפצעו שלושה חיילים ולאחריו אמר גורם ביטחוני כי מדובר בתאונת 'פגע וברח'. לאור שאלות בחקירה שנשארו ללא מענה, הודו בצה"ל כי מדובר בפיגוע. בנוסף, פורסמו פרטי חקירת פיגוע הדקירה בעציון

  • כ"ז חשון תשע"ה - 17:34 20/11/2014
גודל: א א א
פיגוע הדריסה בגוש עציון (צילום מסך)
פיגוע הדריסה בגוש עציון (צילום מסך)

לאחר שבועיים של הכחשה, בהם החייל משה אהרוני עדין שוכב במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים, מודים כעת (חמישי) בצה"ל ובמערכת הבטחון, כי פיגוע הדריסה בו נפצעו שלושה חיילי צה"ל בגוש עציון אכן היה פיגוע דריסה ולא תאונת 'פגע וברח' כפי שניסו אז להגיד גורמים במערכת הבטיחון.

היום עודכנו משפחותיהם של החיילים הפצועים, כי הימאם מסאלמה שהסגיר עצמו לאחר המעשה, דרס את בניהם בצורה מכוונת על רקע לאומני.

שלושת החיילים, מיחדת כפיר, עמדו בצידי הכביש סמוך לפיבלקוס צה"לי בכפר אל ערוב שבגוש עציון. מסאלמה הגיע למקום בנסיעה מהירה ודרס את שלושתם. לאחר הפיגוע, סיפר גורם ביטחוני כי מדובר בתאונת פגע וברח, אך הורי הפצועים התעקשו לפרסם כי מדובר בפיגוע ובמערכת הביטחון מנסים לטייח ולהסתיר את הדבר.

מה גרם למערכת הביטחון להודות שמדובר בפיגוע?

בחיקרתו אמר מסאלמה, כי רכבו החליק על גבי שלולית מים ופגע בחיים, והוסיף כי כלל לא הבחין בחיילים. לאחר שדרס אותם, לדבריו, פחד לעצור מכיוון שהיו שם חיילים. חוקריו של מסאלמה ניסו להבין כיצד הצליח להבחין בשלולית המים אך לא בחיילים העומדים בדרכו, אך לא קיבלו מענה מספק לשאלתם. עוד התקשו החוקרים, כיצד פחד כשהבחין בחיילים בעוד קודם לכן אמר שכלל לא הבחין בהם. בשל שאלות אלו שנשארו פתוחות, בין היתר, החליטו בשב"כ ובצה"ל להודות כי אכן מדובר בפיגוע

הרכב שפגע בחיילים בגוש עציון

המחבל דקר את דליה למקוס הי"ד - 15 דקירות

בתוך כך, פורסם היום תוצאות תחקיר פיגוע הדקירה בצומת אלון שבות שגוש עציון לפני כעשרה ימים. המחבל, מאהר חמדי אל השלמון, ניסה לדרוש יהודים שעמדו בטרמפיאדה, ומשלא הצליח יצא מרכבו ודקר את דליה למקוס הי"ד 15 פעמים. תושב בת עין שנקלע למקום, נאבק עם המחבל זמן קצר עד שהכריע אותו. בטרם נורה, הספיק אל-השלמון לדקור עוד שני יהודים. הכוח הצבאי הראשון הגיע לזירה אחרי ארבעה דקות, בעוד האירוע ערך שלוש וחצי דקות בלבד.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד